Friday 22 September 2017

THE PROMISED LAND : KEMELUT DUNIA :NEBIRU DAN KIAMAT.

Bismillahirrahmanirrahim.

CUKUPLAH DENGAN PEMBOHONGAN

Diseluruh pelusuk dunia terutama kelompok fanatik pondokong agama Kristian  termasuk para pengkaji bintang yang bersalurkan kepada kitab kitab atau ungkapan ungkapan yang dikata berpaksikan kepada wahyu yang diterima olih para para Nabi terdahulu , sedang hangat dibincangkan.

Tanggal 23 September 2017 adalah tarikh yang dinanti . Dengan merujuk kepada berrbagai bagai kajian serta dapatan samaada melalui kitab lama serta analisa dari NASA telah dijadikan teras kepada kepercayaan itu.

Mereka percaya bahawa tarikh ini akan terjadi 'kiamat' seperti yang mereka yakini.

Penularan keyakinan ini sudah berlaku sejak sekian lama dan pendukung pendukung kitab ini seolah olah terikat hati dengan dapatan dari pengkaji ini.

Disebelah Israel pula mereka juga menantikan tarikh keramat ini, kerana, mereka meyakini bahawa tanggal ini merupakan tahun yang genap buat kalender yang diyakini akan kebangkitan bangsa Yahudi sebagai." Bangsa Yang Terpilih" disisi Tuhan setelah lebih 2000 tahun disisih olih bangsa dunia.

Dengan segala sifir serta pusingan bumi dan planet serta tahun yang mereka kaji berserta dari dapatan melalui ungkapan atau kata kata kitab terdahulu yang dijadikan sandaran serta kajian tentang pusingan planet , maka, pada tarikh yang sama juga diharapkan akan berlaku sesuatu yang besar buat bangsa mereka. Namun pertelingkahan "keputusan" atau " kejadian" diantara Kristian dan Yahudi ini tampak perbezaan yang ketara.

Satu mengharapkan kemusnahan dan satu lagi menanti kebangkitan.
Jadi yang mana satu diantara dua kelompok ini yang mahu mereka yakini.
Kiamat yang dinanti atau kemusnahan mahupun kebangkitan atau keunggulan bangsa Yahudi yang diimpikan.

'Kebetulan' kata umat Melayu, tetapi "ketetapan" atau "aturan" kata Yang Maha Esa.
Hari ini , mengikut kalender Masihi adalah 22hb September 2017 dan diMekah Al Mukarramah esok adalah 23 hb September 2017 dan hari ini merupakan Awal Muharram buat umat Islam di Malaysia dan jatuhnya pada hari Jumaat, iaitu penghulu kepada semua hari.

Adakah kiamat akan terjadi selain dari Hari Jumaat?

Nampaknya umat Kristian masih lagi buta mata dan hati dan tersesat jauh dari kebenaran.

Sepatutnya, walaupun mereka tidak dapat menerima Muhammad saw sebagai utusan Allah SWT, tetapi sekurang kurangnya kaji dan bacalah Al-Quran untuk dijadikan perbandingan.

Mengkaji dan mencari titik kebenaran dan mencari tanda tanda pengakhiran terselit dianataranya iaitu antara kitab kitab terdahulu dan Al.Quran. barulah akan mendapat petunjuk.

Sekiranya mereka menidakkan  segala isi Al Quran sampai matipun mereka tidak akan dapat mencari jawapan malahan akan tertipu dengan kepercayaam mereka sendiri.

Yakinlah, bahana taufan yang baru melanda baru baru.ini juga tidak mampu untuk Pope mereka atau Ketua Gereja mereka redakan.

Apa.yang saya lakukan untuk tujuan dibawah adalah benar , hanya Allah SWT sebagai saksi diatas " doa" atau " permintaan khusus" buat melindungi rakyat negara tersebut.


Hanya dengan doa dan keimanan kami terhadap Allah SWT  saja yang berjaya "melemahkan" pusaran dan tiupan taufan tempoh hari.
Semua itu dilakukan demi  ' hamba hamba Allah' dan. kejayaan itu adalah diatas izin dan kerahmatan Allah SWT saja. Tiada daya dan upaya kami " melemahkan taufan' melainkan dengan kehendak Allah SWT jua.

Cukup cukuplah warga dunia dipesongkan dengan kepalsuan.

Buat Yahudi mahupun Israel, tiada apa.yang terlebih agung dari mengangkat bangsa sendiri" sekiranya hidup masih didalam ketakutan. Kalau Yaakob bolih ditipu olih anak anaknya, inikan pula, Bangsa yang sanggup memfitnah Isa Al Masih sehingga dikata berjaya di salib. Kitab yang mana satu yang mahu kamu nafikan kebenaranya ..wahai Israel.

Sesungguhnya Isa Al Masih bukan datang untuk menyelamatkan bangsa kamu mahupun agama kamu ataupun kitab kamu tetapi kedatangan nya adalah untuk melengkapkan janji Tuhan iaitu setiap manusia yang hidup mesti merasai kematian dan tidak lebih dari itu.

Olih itu pada tanggal 23 September 2017 ini tiada apa yang luar biasa akan berlaku hanya kejadian rutin alam saja yang akan berlaku.

                 Cahaya Al Majid










No comments:

Post a Comment