Friday 20 October 2017

THE PROMISED LAND: APA SUMBANGAN HJ HADI ??

Bismillahirrahmanirrahim.

JIKA DIBANDING DENGAN SALLIH YAAKOP
PUN BELIAU TAK KEMANA INIKAN
DR MAHATHIR.


Puas saya mencari cari artikel mahupun projek projek yang menjana ekonomi untuk rakyat negara ini dibawah cetusan idea Hj Hadi.

Walau pun beliau berjaya menjawat jawatan Menteri Besar dibawah PAS selama sepenggal, apa perubahan dan kemajuan yang berjaya diangkat atau dimasyhur kan sebagai kejayaan yang membawa impak kepada ekonomi Terengganu?

Adakah syarikat multi nasional yang sudi melabur berbillion RM KETIKA beliau menyandang  jawatan tersebut.

Yang dibanggakan hanyalah kewujudan PETRONAS yang sememangnya telah berkurun sebelum Hadi jadi Menteri Besar.
Segala apa yang wujud adalah dibawah era Mahathir. Adakah itu satu kezaliman dari pandangan Hj Hadi.

Adakah nama Hj Hadi terukir dipersada dunia seperti mana kejayaan Mahathir meletakkan negara ini ditempat paling atas. Kalaupun pembangunan yang dibawa Mahathir tidak dapat dihadam kejayaannya oleh Hj Hadi, sekurang kurangnya Mahathir telah berjaya "menghalang penghapusan etnik.umat Islam" di Bosnia.

Apa pula sumbangan Hj Hadi pulak pada dunia Islam?
Jawapan nya adalah "Hampas"..

Apa yang dapat dibanggakan olih Hj Hadi dan seluruh ahli PAS hanyalah " kematian Ibrahim Libya dan Pengikutnya" dan alam kes Memali.

Adakah memerangi Titah Duli Yang Maha Mulia yang diangkat olih anggota Polis yang terkorban dalam kes Memali, merupakan kejayaan dan istiqomah PAS terhadap Islam?

Bagi tahu kat Hj Hadi kalau setakat berjaya berbini dua dan katanya mengikut sunnah.. mana lebih hebat kalau dibandingkan dengan si Salleh Yaakob.?

BEB..Sallih pada satu masa ada 4 biji at one go..Hj Hadi ada??

             Cahaya Al Majid
Siapa.lebih berjaya??

1 comment:

  1. Kumpulkan semuasumbangan mantan PM + PM berkuasa sekarang ini, jika guna timbang, tak terjongket sedikit pun jasa Mahathir pada negara.

    Bukanlah ingin menafikan sumbangan mantan2 PM terdahulu, tanpa mereka Tun pun tidak ujud dan dapat menjadi PM untuk mencurah bakti.

    Ambil sahaja contoh terdekat mantan PM paklah, kalaupun tidak besar jasanya tetapi tidaklah sampai menjahanamkan negara seperti sekarang.

    ReplyDelete