Wednesday 1 November 2017

THE PROMISED LAND: APA LAGI YANG NAJIB MAMPU BUAT?

Bismillahirrahmanirrahim.

DENDAM TAK BERBUNYI KERAJAAN NAJIB

Mantan Perdana Menteri , Mantan Presiden UMNO dan Mantan Pengerusi Barisan Nasional.

Seorang Perdana Menteri yang telah berjaya mentransformasi kan langskap negara dari negara berasaskan pertanian kepada perindustrian,.kini, dinafikan "hak" untuk perlindungan keselamatan diri beliau.

Sebagai seorang yang amat berjasa kepada bangsa dan negara dan yang telah memimpin negara ini selama 22 tahun,.sehinggakan banyak negara lain iri hati dengan kemajuan yang dibawa kini mereka mentertawakan Najib dan gerombolan KLEPTROKASI nya serta Malaysia kerana cubauntuk menafikan kejayaan yang dibawa Dr Mahathir dahulu.

Sepatutnya , walaupun seseorang negarawan itu tidak bersama mereka ataupun bertentangan pendapat dengan pemerintah, namun, segala " hak" yang sepatutnya dinikmati beliau tidak ditarik atau ditamatkan.

Kini Malaysia  telah hilang maruah dan integriti kerana dicemarkan olih Najib dan kepimipinan UMNOnya yang digelarkan" KELEPETROKASI' , kerana kes 1MDB.

Adakah dengan memperlekehkan Dr Mahathir serta menarik semua keistimewaan yang sepatut dinikmati olih beliau akan memulihkan imej Najib dan negara??

Disinilah sepatutnya institusi YDPA dan Majlis Raja Raja Melayu perlu memainkan perananya dalam mengimbangi kuasa politik agar setiap keputusan Kerajaam yang dibuat tidak berat sebelah mahupun berbelah bagi.

Keputusan yang dibuat Najib dan Kerajaan ini dilihat kecil namun implikasi terhadap bangsa Melayu dan negara amat besar kerana melibatkan maruah dan martabat bangsa Melayu .

Itulah nilai sebenarnya yang dipertaruhkan Najib .

Cahaya Al Majid




No comments:

Post a Comment