Sunday 12 November 2017

THE PROMISED LAND: BHG AKHIR : SIAPA JADI TANDA KEMUNCULANNYA AL MAHDI??

Bismillahirrahmanirrahim.

KELIBAT DR MAHATHIR PUN TERCALON?

Dari dapatan mahupun pandangan Ulama ulama dari berbagai medium pengajian terutama dari kalangan pengkaji dinegara Indonesia ,Malaysia mahupun  dari beberapa lagi dari negara dari Asia Tengah, kebanyakkan sosok Raja Salman dan Presiden Erdogan dikata bakal meruntumkan jiwa jiwa umat Islam serta orang-orang awam sekiranya dua watak ini ditimpa bencana nyawa.

Haji Hadi yang saya war warkan bahawa beliau adalah diantara salah seorang dari "sasaran" adalah tidak munasabah sebenanya.

Sosok beliau hanya dikenali dikalangan ahli politik Malaysia saja dan sejauh dari itu tidak terkait langsung.
Tetapi antara sosok sosok di Malaysia yang dirasakan sekiranya malapetaka nyawa terjadi keatas beliau.bukan saja mungkin tetapi adalah pasti kegemparan bakal berlaku.

Dr Mahathir adalah diantara Ketua Negara yang ketika di era pentadbiran nya beliau sangat lantang suaranya dan dikenali ramai samaada dipersada dunia mahupun dinegara Islam khasnya.

Ketegasan kata kata beliau dalam mempertahankan bumi Palestin dari belasahan tentera Israel amat ketara dan kerana itu beliau digelar sebagai anti Yahudi.

Begitu juga dengan kelantangan penentangan beliau terhadap usaha Amerika dalam usaha menghapuskan Saddam Hussein dan Iraq melalui jalan perang juga mengundang kebencian Barat terhadap beliau.

Dalam isu penghapusan etnik  umat Islam yang berlaku di Bosnia telah mengangkat lagi kedudukan dan kemarahan Barat terhadap Dr Mahathir secara senyap. Kerana kelantangan beliau dalam mengusulkan dan mengangkatnya isu semasa membuatkan negara Islam di Timur Tengah menyangjungi beliau.

Beliau adalah sosok yang menggerakkan bantuan agar Bosnia dilepaskan dari belenggu dan penyembelih yang dilakukan olih Serb terhadap umat Islam. Dan jasanya sehingga kini dibumi Bosnia tetap dijulang .

Diwaktu Presiden Yasser Arafat berkuasa hanya kepada Dr Mahathir saja tempat beliau mengadu.

Adakah sosok sosok seperti Mahathir terhadap lagi dari kalangan pemimpin Islam masa kini?

Walaupun Dr Mahathir bukan lagi dari kelompok Pemerintah masakini maka musuh politik nya bertambah ramai kini. Dengan kebencian yang ditanam secara berlebihan terhadap batang tubuh ini,membuatkan ' keselamatan' beliau berada pada skala yang merbahaya.

Kalau dahulu musuhnya adalah dari golongan negara yang tidak bersetuju dengan beliau tetapi kini musuh nya datang dari dalam negeri sendiri.

Sebagai rangkuman hanya dua watak ini saja yang kebarangkalian untuk terjadi amat tinggi iaitu:-

Presiden Tayipp Erdogan dari Turki dan
Mantan Perdana Menteri Malaysia iaitu Dr Mahathir Mohammad saja
yang bakal menggegar dunia dan dunia Islam .
Hebat nya Dr Mahathir ini,  didua belah dunia iaitu Timor dan  barat menyangjungi beliau.
Dibarat adalah Bosnia Herzegovina dan ditimur adalah Jepun mahupun Korea .

Ribuan malahan jutaan pasti menjuraikan air mata sekiranya " malapetaka terancang' ini terjadi terhadap watak ini.

Kalau mengikut pengkajian peristiwa " malapetaka terancang' ini akan berlaku dahulu sebelum kemuncak Arab Saudi berkocak sesama keluarga dan serta negara negara jiran.

Semoga Allah SWT merahmati mereka

                 Cahaya Al Majid





2 comments:

  1. Pak Mahathir..?? Kah3...

    Masuk dulu Blog Elias Hj Idrus - Nanti bapak-bapak
    bisa tau kemelut & Doa-Dosa Pak Mahathir Selama 22
    Tahun Berkuasa Naik Tahta di Malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Blogger yg saudara maksudkan itu adalah penulis buku dan juga bekas guru . Ramai yang mempertikaikan Dr Mahathir hanya kerana beliau menentang UMNO kini. Tak pa itu hak masing-masing . Tetapi kalau.apa yang dilakukan olih Mahathir itu lebih banyak pahala dari dosa, macammana pula. Adakah.kita mahu ambil.hak Allah SWT sebagai penentu?

      Delete