Tuesday 14 November 2017

THE PROMISED LAND: DOSA GUAN ENG DIA NAMPAK TAPI...

Bismillahirrahmanirrahim.

ISLAM SEMAKIN PUPUS
DIHATI MEREKA

Kuman seberang laut nampak tapi bangkai gajah depan mata, busuk dan berulat buat buat tak nampak pulak .

Inilah manusia, apabila kesalahan orang lain semuanya dikata ' bala" dari Tuhan tetapi ' melanun duit rakyat" , " curi duit rakyat" tak pula berani mengatakan salah dan tak berani pulak ikut hukum Tuhan.

Baik UMNO mahupun PAS dua dua sama, dua kali lima je.

Dah tentulah Lim.Guan Eng tu bukan Islam dan tak beriman dengan Al Quran tetapi dua mangkok hayun.ni, seorang dari UMNO dan seorang lagi dari PAS, mengaku je Islam tetapi tidak pulak berani menegakkan kebenaran.

Kalau benarlah mereka ni benar benar mementingkan Islam seperti yang diwar-warkan, kenapa, tak berani tegur Najib tentang wang SRC 40.juta yang masuk keakaun Najib?

Bukan menjadi kesalahan ke kalau duit tersalah masuk keakaun kita dankita terus membelanjakanya. Bukan ke sepatutnya Najib memulangkan semula wang tersebut?
Menteri tahu mufti tahu ulama tahu,kenapa " bisu".
Mana undang undang?

Kalau rakyat biasa tersalah terima dan terbelanja " dah masuk dalam" dah.

Berbalik cerita Guan Eng dan Penang ni.
Masihkah UMNO dan PAS mahu ' melebel isu banjir dan tanah runtuh ini sebagai " hukuman" atau " peringatan" dari Tuhan.

Kalau itulah fahaman UMNO dan PAS, maka, apakah kehilangan MH370, pengeboman MH 17, kerugian 1MDB, penyelewengan FGV, dan bermacam macam hal berlaku dibawah Kerajaan BN ini bukan petunjuk dari Allah SWT atau mereka nak kata bahawa peristiwa-peristiwa itu adalah takdir dan ketentuan dari Allah SWT pula?

Jangan mempermainkan "hak" Allah SWT. Sepatutnya bila bencana banjir terjadi maka sama samalah berikhtiar untuk membantu mereka yang terlibat dan bukan "mengaitkan" Allah demi.kelangsungan politik masing-masing.

Ada otak letak kat lutut!!!!
Bangang!!!
Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment