Thursday 30 November 2017

THE PROMISED LAND: EDISI KHAS:: ANTARA MAULIDUR RASUL, UMNO DAN.ISLAM.

Bismillahirrahmanirrahim.

SALAM MAULIDUR RASUL

Syukur kehadrat Illahi kerana diri ini masih lagi diberi limpahan peluang untuk melayari satu lagi hari yang amat bersejarah untuk sama sama meraikan hari Hari Keputeraan Junjungan umat Islam iaitu Nabi Muhammad saw .

Tarikh kelahiran baginda ini akan dirai olih seluruh umat Islam dimuka bumi ini.

Berselawat keatas junjungan kita iaitu Baginda Rasullulah Nabi Muhammad saw adalah tuntutan seperti yang difirmankan Allah SWT seperti yang termaktub didalam Al Quran.

Bagi setiap umat Muhammad saw Yang beriman dengan Al Quran.maka berselawat keatas Baginda adalah kewajiban.

"Allahummasollialasyaidina Muhammad waala alihiSaidinaMuhammad"

Memohon dan berharap dari Yang Maha Esa Allah SWT agar segala keberkatan yang dipohon moga moga  Allah SWT akan melimpahi kerahmatan keatas setiap diri yang berselawat keatas diri Baginda Rasullulah saw. Amin.

Timbalan Presiden UMNO aka Zahid Hamidi berkata bahawa hanya UMNO saja yang bolih menjadi  benteng terakhir buat Islam dan orang Melayu di negara ini.

Fahamkah Zahid apa yang diucapkan?

Islam tidak memerlukan sesiapa pun untuk di pertahankan.
Cukup hanya Allah SWT saja memelihara agama pilihanya iaitu Islam.
Janji Allah SWT itu benar.
Islam akan menuju kejayaan.

Hanya Zahid dan UMNO saja yang nak tunjuk bangang.

Jadi.. kepada Zahid Hamidi jangan cuba nak jual minyak unta okey!!! Tetapi kepada pemakan."dedak" mungkin bolihlah kau jual lebong tu.

Sebenarnya orang Melayu ni tak perlu pun bergantung hidup pada UMNO kerana tanpa UMNO pun orang Melayu bolih hidup senang lenang asalkan mereka yakin pada Allah SWT dan berpegang kepada Islam serta  Al Quran dan berusaha.

Itulah kunci segala kunci dibumi Allah SWT ini.

Tetapi disebabkan sikap ramai orang Melayu yang mahu hidup senang dengan jalan mudah dengan cara singkat maka menggadaikan diri pada UMNO dan sanggup menjadi hamba abdi kepada UMNO dan bukan pada yang hak iaitu Allah SWT, maka, tanggungan sendiri lah akibatnya.

Politik.yang ujud dan yang dipraktikkan olih umat Islam sekarang ni, semuanya berkiblat kan kepada amalan Barat.

Kalau ikut cara Islam mahupun ikutcara tuntutan Rasullulah saw dalam mencati calon pemimpin,nescaya, tiada harapan buat Najib mahupun Zahid Hamidi atau semua Ahli kabinetnya layak untuk diangkat jadi pemimpin.

Tetapi kerana berkiblatkan kepada sistem barat yang dipakai,.Maka, penipu, penyangak, perompak, pembohong mahupun pembunuh, maka semuanya layak dan berpeluang untuk jadi pemimpin politik.

Olih itu cukup cukuplah UMNO dan pemimpin pemimpinya menggunakan dan menjual nama Islam untuk kepentingan parti mereka sendiri.

Sedarlah bahawa Islam dan bangsa Melayu sekiranya ingin menjadi bangsa besar bukanlah kerana parti UMNO mahupun mana mana parti yang lain.

Tetapi Islam dan bangsa Melayu akan menjadi bangsa terpuji bila mana penganutnya dengan sepenuh hati mendahulukan Allah SWT, Al Quran dan sunnah Rasulullahnya dalam kehidupan seharianya.

Tiada jalan lain melainkan itulah ketetapan dan sifir mudahnya kalau bangsa Melayu mahu mengiringi Islam dalam menuju kejayaan seperti yang dituntut dalam laungan "azan'.

Cahaya Al Majid




1 comment:

  1. Kena jaga akidah, jangan sampai terpesong seolah Islam itu dipelihara dan dipertahan oleh mana² parti atau individu, tanpa mereka seolah Islam itu hancur.

    Perhatikan ucapan mereka samada seiring dengan akhlak Rasulullah.

    ReplyDelete