Wednesday 8 November 2017

THE PROMISED LAND : LUAHAN HATI INSAN BERNAMA MAHATHIR !!

Bismillahirrahmanirrahim.

'AKU AKAN PERGI TAK LAMA LAGI'

Sesungguhnya hidup itu lawannya mati. Namun semua itu adalah ketentuan dari Allah SWT Tuhan Yang Maha Esa.

Samaada cepat mahu pun lambat tidaklah seseorang itu mengetahui akan kematiannya melainkan jika seseorang itu benar benar pilihan mahupun mempunyai ilmu Allah SWT iaitu Al Quran.

Cerita ilmu guru guru agama yang hebat dan tahu akan hari kematianya bukanlah sesuatu yang mustahil atau tak masuk akal dan bukan juga tidak pernah berlaku. Cuma kisah itu tidak diperbesarkan olih masyarakat.

Peristiwa seorang Guru Agama di Ampang, Selangor yang pernah mengajar ilmu tentang ilmu Allah SWT dan Al quran , maka, pada hari kejadian, beliau sendiri memberitahu kepada isteri dan anak anak nya bahawa beliau akan kembali kepada Tuhannya sambil mempersiapkan diri di pembaringan menunggu saat.

Setelah semua kewajipan dan amanah telah disempurnakan dan  diberikan kepada isteri dan anak anak beliau, maka, waktu beliau pun sampai.

Dalam.sekelip mata nyawa berpisah dari jasad. Begitu lah hebatnya pemergian arwah Hj Halim yang dicerita sendiri olih anak sulung arwah iaitu Hj Kamaruddin.

Hj Kamaruddin juga merupakan sahabat yang perjalananya juga saya titipkan dalam kisah saya iaitu Perjalanan ke 2 Cahaya Al Majid bersama sama sahabat yang lain.

Prasa gerak diri dan rasa yang tinggi kini sedang dilalui olih Dr Mahathir.

Luahan rasa yang dibuat didalam U tube itu bukan  tujuan untuk meraih simpati tetapi "rasa dalam diri" beliau yang berkemahuan untuk meluahkan ' rasa diri nya".

Kalau mengikut akal manusia, seseorang yang telah lanjut usia semestinya akan merasa sudah tidak lama, tetapi amat jarang sekali kita dapat saksikan akan keterujaan beliau dan kesedihan nya dalam mengenang nasib bangsanya, agama nya dan negaranya yang dirasai olih diri sebagai satu kegagalan beliau merubah nya.

Walaupun mereka mereka ini akan berkata dan menuduh bahawa luahan rasa  ini adalah helah politik namun kesedaran rasa diri bahawa masa beliau sudah semakin singkat dan mana mungkin dapat diperbaiki"nya dalam masa yang singkat ini, maka, berserah dalam kekecewaan pasti menyelubungi diri beliau.

Selalunya manusia.yang hebat, jasa kehebatannya hanya akan di kenang dan diingati selepas kematianya .

Fansuri salah seorang yang dituduh " jahil" dan " songsang" dalam.agama namun selepas kematiannya baru jelas terang perjalananya.Hanya.kata kias yang menjadi sebab.dan asbab nya.

Signal dah pun Dr Mahathir berikan ataupun diaktifkan. Maka dalam waktu kritikal dan nazak ini, tiada siapa dapat menahannya keluh kesah diri nya.

Kehilangan " seorang  pemikir dan pejuang bangsa' bakal  meruntun jiwa setiap bangsa dinegara ini.

Yang mencela, yang menghina dan yang mencaci pasti dalam " keterujaan" bila mengetahui isi hati watak ini  kerana musuh nyata mereka bakal lenyap untuk selama lamanya.

Namun apa yang pasti " diri nya sudah tahu" akan nokhtah nya.

Salam dan doa buat Ayahanda semoga Allah SWT merahmati pemergian serta sempurnalah perjanjian buat setiap anak Adam dibumi ini.

Allahhuakbar.

Cahaya Al Majid.


No comments:

Post a Comment