Wednesday 28 February 2018

THE PROMISED LAND: KSN: ALI.HAMSA DAN KSP: IRWAN SIRIGAR WAJIB BERTINDAK DEMI NEGARA

Bismillahirrahmanirrahim.

DEMI DUIT RAKYAT YANG
DISITA.USD400JUTA

Pihak berkuasa Swiss mengumumkan bahawa sebanyak USD 400 juta telah disita kerana penyelewengan keatas dana 1 MDB dan kemungkinan besar "hasil sitaan" itu bakal dilupuskan dan mungkin menjadi milik kerajaan Swiss akhirnya, sekiranya tiada sesiapa dari Malaysia yang menuntutnya walaupun 1 MDB sendiri.

Walaupun Kerajaan Najib dan Kementerian Kewangan Malaysia menafikan terdapat unsur "penipuan" dalam urusan 1MDB, sehinggakan hutang 1MDB telah mencecah RM53 billion, dan, hutang itu pula telah dibebankan dibahu rakyat Malaysia, namun, " duit free" yang depan mata ini lanhsung tidak diendahkan. kenapa????

Terdapat juga lagi beberapa buah negara lain telah 'menyita" berbillion Ringgit hasil dari penyelewengan 1MDB ini, namun, Kerajaan pimpinan Najib masih "membisu" seribu bahasa .

Mungkin penyelewengan ini dilakukan olih "orang bunyian yang bernama MOI"yang kini berada dialam  lain.kot!!!

Mungkin itu jugalah sebabnya kenapa "saman" sehingga kini tidak dapat diserahkan.

Kalau dikira dari hasil yang dinilai yang telah terseleweng, jumlahnya melebihi USD7 bilion.
Tidakkah Kerajaan Malaysia tidak mahu menuntutnya?  Lagipun penyelewengan ini mereka dakwa berpunca dari "hasil pinjaman olih 1MDB"?

Ataupun kerajaan Malaysia mahupun Najib takut , kalau kalau " pekong 1MDB" pecah lagi?? atau Najibpun takut 'terkait" sekali?

Olih itu wajib bagi rakyat mendesak Ketua Setiausaha Negara,  Tan Sri Ali.Hamsa dan Ketua Setiausaha Perbendaharaan , Tan Sri IRWAN Siregar, untuk, menuntut kembali.dana 1MDB yang disita ini dari Kerajaan Swiss.mahuoun dari kerajaan Amerika.

Lagi pun kini 1MDB telah dijadikan syarikat Milik Kementerian Kewangan, iaitu milik rakyat.

Negara perlu bertindak demi duit rakyat!!

Cahaya Al Majid


2 comments:

  1. orang2 ni semua yang patut didakwa bersama2 MO1 kerana tidak amanah dalam menjalankan sumpah jawatan mereka....

    ReplyDelete