Monday 19 February 2018

THE PROMISES LAND; HAJI HADI CAGAR 'BAIAH" UNTUK SOKONGAN!!!

Bismillahirrahmanirrahim.

KALAU PERJUANGAN PAS TU BENAR
TAK.KAN PEMIMPIN DAN AHLI BERPECAH!!!

Lebih 1400 era Baginda Rasullullah telah berlalu. Kalau dahulu Islam hanya diterima dikalangan manusia diMekkah dan Madinah, tetapi, kini, Allah SWT telah menyemarakkan Islam di serata pelusuk dunia.

Kalau dahulu agama Islam hanya tertumpu kepada Bangsa Arab akan tetapi kini semua bangsa didunia pasti ada yang beragama Islam. Itulah ketetapan dan janji Allah SWT terhadap Islam.

Apa yang ingin diutarakan disini adalah berhubung  tatacara " baiah'  yang "dicanang" mengikut takrifan Hj Hadi ataupun PAS.

Dengan cubaan beliau Hj Hadi atau PAS yang mahu mengaitkan antara "baiah' Rasullulah dengan ' bai'ah" takrifan PAS , maka,.Dengan lidah yang berbelit belit dan berputar putar dimulut Hj Hadi,.maka, usulan untuk "menyamakan" tindakan Rasullulah saw dan tindakan beliau, beliau tetap mengatakan "sama".

Nampaknya " bai'ah" yang cuba dilelong ini, dilihat sebagai jalan terakhir beliau dalam" menakut-nakutkan" ahli PAS agar tetap bersama PAS.

Walaupun semua tahu bahawa PAS telah 'menghalalkan" segala kemungkaran dan kebhatilan" Kerajaan UMNO dan Najib, dalam beberapa isu besar negara, namun, buat rakyat atau orang Melayu, mereka bukan lagi bodoh atau buta huruf seperti dahulu.

Segala apa yang berlaku dan telah dilakukan olih pemimpin PAS, semuanya dapat diakses olih rakyat samaada melalui media awam mahupun media sosial. Olih itu untuk PAS menutup.segala kepincangan dan keterlanjuran mereka, semuanya tidak dapat disembunyikan lagi.

Cukup cukup lah Haji, kalau Haji tetap mahu meneruskan agenda yang "bukan bukan" itu, cukup cukuplah.

Cukup cukuplah Haji.   hentikan lah menggunakan.agama  Islam sebagai " mainan politik awak.tu.
Cubalah gunakanlah pengaruh atau aura awak sendiri dalam menjerat " manusia tak berotak" tu, seperti ahli PAS tu, dalam "menggapai' kuasa .

Parti politik di negara yang bermajoriti umat Islam.beratus juta pun.tak menjual agama untuk berkuasa.Inikan parti yang ahli tak sampai 2 juta...

Cukuplah  memperbodohkan orang lain..

Dah bertahun tahun kot, PAS menjual nama agama Islam, tetapi,.Perangai pun tetap tak berubah juga.. makin buruk adalah..

Cahaya Al.Majid.


No comments:

Post a Comment