Wednesday 10 October 2018

THE PROMISED LAND : PRK PORT DICKSON ; ESOK LAST KEMPEN.

Bismillahhirrahmannirrahim.

Untung batu tenggelam, untung sabut timbul.
Begitulah perumpamaan yang wajar diberikan kepada Anwar Ibrahim selaku calon Pakatan Harapan dalam PRK Port Dickson.

Bukan saja Perdana Menteri Dr Mahathir yang datang bertandang berkempen malahan 'tokoh tokoh' hebat yang bernama besar juga berserta dalam kempen untuk memenangkan Anwar Ibrahim.

Pelik bin Ajaib. 
Yang ditentang hanyalah Isa Samad selaku anak watan yang bertarung atas nama BEBAS, wakil PAS merupakan bekas Kolonol dan bukan anak Negeri, selain itu hanyalah Saiful Bahari 'watak' yang menuduh Anwar dalam kes sodomi dan beberapa lagi individu yang juga bukan anak tempatan tetapi ketakutan Kem Anwar amat ketara sekali.

Tak cukup dengan isterinya Wan Azizah selaku Timbalan Perdana Menteri yang turun berkempen, anak beliau Nurrul Izzah juga turun berkempen...peergh...satu keluarga tu...

Kalau diikutkan track record, hanya Isa Samad yang dilihat berpengalaman namun keberadaan lain lain calon juga tidak dinafikan , namun, kemenangan buat Anwar Ibrahim belum tentu..

Bermacam macam statement dilontarkan bagi membeli mahupun meyakinkan hati pengundi diPort Dickson. Tetapi kalau dilihat secara rambang pengundi kaum Cina sememangnya menyebelahi kem Anwar Ibrahim tetapi sejauh mana kehadiran mereka dipusat pengundi pada Sabtu ini, sama sama kita lihat.
Begitu juga dengan kaum India walaupun dalam Parlimen mereka membarisi kelompok 22% namun, adakah mereka ini benar benar akan keluar atau balik ke Port Dickson untuk 'menterjemahkan' undi mereka dipeti peti undi...hahaha...'tak masyuk kalu.' bye bye la...sebab..BN dahulu dah ajar...

Tetapi buat orang Melayu pula, hati mereka masih lagi berbelah bagi. Itu sebab ketika Dr Mahathir datang berkempen di Port Dickson, kita lihat tidak seramai manapun orang Melayu Port Dickson yang hadir.

Melayu yang ramai menghadirkan diri kebanyakannya adalah terdiri dari penyokong penyokong PKR dan Pakatan yang datang dari luar dan bukan pengundi Port Dickson sendiri. Itu sebab sehingga hari ini kem Anwar Ibrahim masih lagi berhempas pulas dan masih terkial kial bagi cuba menyakinkan pengundi untuk keluar dan mengundi Anwar Ibrahim.

Walauapapun memandangkan 'cuaca' tidak menentu, ditambah 'langit Teluk Kemang tidak bersama" adakah pengundi akan keluar dan memenangkan Anwar atau adakah Anwar Ibrahim  bakal "tersungkur" dibumi Negeri Sembilan...haahaha..itu hak Allah SWT menentukan.

Macam macam ayat keluar :-

Anwar kini ibarat kain putih, kata Rais

“Tak ada lagi salah Anwar, kain dibandingkan kain dengan guni, beliau menjadi kain putih sekarang ini,” tegasnya.

Zaid Ibrahim 

My message to Port Dickson voters is simple. You must vote for Anwar because we need a clear succession plan. 
For that, we need Anwar as our deputy prime minister next week. That way, he can immediately strengthen the current Cabinet, 

Adakah doa doa alim ulama yang selalu mendoakan akan kemaslahatan anak cucu mereka serta dibumi dan dilangit Teluk Kemang akan bersama mereka, hanya Allah SWT yang tahu jawapannya...

Cahaya Al Majid. 

3 comments:

  1. SURAH ALKAHFI [SURAH GUA] - RIWAYAT
    SANG PENGUASA TIMUR DAN BARAT..

    KESAH MAKHLUK PEROSAK SANG YAKJOD MAKJOD YG TERLEPAS DARI PENJARA,
    SEDANG BANGKIT SEMULA AKAN MEROSAK PORAK-PERANDAKAN SEBUAH NEGERI.
    LANTAS ALLAH AZAWAJALLA UTUSKAN SANG PENGUASA TIMUR DAN BARAT-DIALAH
    ZULQARNAEN.. AKHIRNYA YAKJOD MAKJOD BISA DIPENJARA SEMULA, MULUTNYA
    DITUANG DGN TEMBAGA CAIR YG MENDIDEH MELEBUR HINGGA KEJUBORNYA...
    APAKAH KESUDAHAN KESAH SETERUSNYA..?? BACALAH AYAT 83 - 110...

    ReplyDelete