Wednesday 23 September 2020

THE PROMISED LAND: MALAPETAKA POLITIK?

Bismillahhirrahmannirrahim.

Pada 23hb Ogos 2020, telah saya tuliskan bahawa 'inshaallah malapetaka politik' bakal berlaku dan Parlimen akan dibubar dalam masa 90 hari.

Nampaknya kejadian yang berlaku hari ini iaitu "Anwar mengatakan dia telah cukup majoriti' telah mengeggarkan iklim politik tanah air. 

Dikuatkan lagi dengan pengakuan Istana Negara bahawa Anwar sepatutnya mengadap YDPA pada hari Selasa iaitu semalam, seolah olah memberi signal bahawa 'malapetaka politik'  bakal berlaku.

Hanya kerana "asbab" YDPA terpaksa dikejarkan ke pusat jantung IJN, kerana terdapat komplikasi jantung pada diri Baginda,maka, perkara yang diinginkan olih Anwar, tertangguh atas kehendak ALLAH SWT.

Inshaallah, seperti yang saya takrifkan selalu, Anwar Ibrahim tidak akan berpeluang untuk menyandang jawatan Perdana Menteri.

Namun apa yang terjadi dan berlaku kini, inshaallah, Parlimen bakal dibubarkan olih YDPA dalam masa terdekat.

Kerajaan pimpinan "parti minoriti berkuasa' yang berlaku samaada dizaman PH (Mahathir PPBM) mahupun PN (Muhyiddin PPBM) ,yang memudharat kuasa atau "tiada kuasa penuh"telah saya nukilkan seawal sebelum PRU 14.

Bukan kita mendoakan apa yang berlaku kini, tetapi secara hakikatnya, Muhyiddin telah tersalah langkah dalam mencatur kuasa di"bumi Meem' ini.

Apa yang dirasakan ,semuanya dilihat seakan akan sudah terlewat untuk Muhyiddin memperbetulkan namun dihujung nyawa atau kuasa ini hanya "miracle' Allah SWT saja yang dapat menyelamat kedudukan beliau

Apa yang diterangkan dahulu telah berlaku dan apa yang dinantikan adalah perkara yang belum terjadi seperti yang telah dinyatakan 

Cahaya Al Majid.

2 comments:

  1. Beberapa waktu yang lepas (dalam hitungan saya tak silap lebih kurang sudah 6-7 bulan), di blog KD saya menukil ringkas (kerana tidak berminat hendak "bercakap banyak banyak" lagi di blognya) iaitu

    ".....LEBIH KURANG LAPAN BULAN SAHAJA...."

    Saya tidak mampu menukil benda tersembunyi yang masih dalam rahsia Ilmu dan Pengetahuan ALLAH, hanya naluri hati berkata kata.

    "yang bernyawa pasti akan mati - selamat tinggal"
    "pembuka kota JALAN YANG LURUS"
    "2024/2025 zaman gemilang"
    "NUSANTARA AKAN MENJADI MUSUH KETAT ISRAEL"

    Wallahua'lam



    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshallah. Semoga Allah SWT merahmati mereka mereka yg telah tersiram kasturi dalam hatinya.

      Delete