Monday 26 October 2020

THE PROMISED LAND: MUHYIDDIN HANYA ADA SATU PILIHAN.

 Bismillahhirrahmannirrahim.

Kerajaan Muhyiddin dihujung nyawa. 

Siapa yang salah?

Seluruh Ahli Kabinet Muhyiddin bertanggung jawap diatas kerelaan mereka untuk mempersembahkan usual 'darurat" samada darurat Covid seperti yang diwar warkan mahupun darurat terhadap sokongan Ahli Parlimen UMNO yang bararah kiblat' ketika Mesyuarat Khas Kabinet gara gara Zahid Hamidi mengatakan "gencatan'.

Kerana Muhyiddin terlalu angkuh untuk tidak mengisi kekosongan jawatan TPM untuk UMNO serta mengugurkan beberapa orang Menteri dari PPBM, maka, perselingkuhan dilakukan.

Muhyiddin berserta beberapa orang Menteri dari PPBM telah diheret bersama untuk 'menghadap" YDP Agong diKuantan atas saranan 'orang kanan', tanpa merujuk kepada Parti yang mendokong PN,maka, "gerakan kebodohan" diteruskan.

Diatas alasan yang tidak musabah telah dipersembahkan kepada YDP Agong, maka, Persidangan Khas Raja Raja Melayu diadakan.

Atas alasan yang tidak berwibawa maka permohonan Muhyiddin dan idea Menteri dari PPBM ditolak olih YDP Agong.

Tidak secara langsung intergriti Muhyiddin serta Kabinet Kerajaannya tercamar dan hilang maruah walaupun YDP Agong ada sedikit memberi credit namun sebagai Raja ungkapkan yang diberikan adalah"berlapik' maksudnya.

Kini Muhyiddin dan Kerajaanya telah hilang intergriti dan maruah dimata rakyat.

Berulang kali telah dinyatakan, jangan sampai Muhyiddin salah langkah.

2kali Muhyiddin melakukan kesalahan yang merosakkan kredibilti diri nya sendiri.

Pertama "mencucuk' agar Kerajaan Shafei ditumbangkan melalui percaturan orang kanannya dan keduanya ,menyembahkan usul 'darurat" olih orang kanannya juga, walaupun tiada keperluan mendesak tetapi Covid 19 dijadikan alasan.

Kini maruah Ahli Parlimen UMNO yang dilantik sebagai Menteri dalam membarisi Kerajaan PN Muhyiddin juga tercemar,maka, satu keputusan perlu diputuskan.

Menteri Menteri dari UMNO mahupun dari BN perlu menjelaskan kekeliruan tentang isu 'menyembah usul darurat" kepada YDP Agong. Adakah mereka sebahagian dari perencana isu tersebut?

Kalau tidak dijelaskan tidak secara langsung maka isu ini bakal menjejaskan kredibilti UMNO dan BN.

Muhyiddin hanya akan selamat sampai ke PRU 15 sekiranya Timbalan Presiden UMNO diangkat sebagai TPM merangkap Menteri Kewangan menggantikan Tengku  Zafrul.dan seorang Menteri dari PPBM iaitu Rina Harun perlu digugurkan dan digantikan dengan calon dari UMNO.

Rina Harun bolih dilantik sebagai Duta ke Singapura mahupun Brunei .

Tiada jalan lain buat Muhyiddin.

Sekiranya Muhyiddin sanggup telan semuanya, inshaallah, selamatlah dirinya sampai PRU 15 dan salamatlah Kerajaan PN sehingga PRU 15.

30hb Oct adalah Hari terakhir untuk berubah.

Cahaya Al Majid.


1 comment:

  1. Insyaallah, ada jalannya tu. Agong pun dah cakap, takde politiking lagi. Dan tetap sokong kerajaan "nya".

    Masih byk 'senjata'boleh pakai. Tunggu keluar. Orang melayu kalau terdesak, adalah alternya muncul nanti.

    Yang penting orang melayu di lapangan bawah terus istiqomah rapatkan kesatuan.

    Jangan terlalu baca dan yakin sangat dgn news online. Byk drama nya dan tipu muslihat.

    Hanya jiwa orang yang tenang dapat membaca gerakan musuh.
    Di mana rakyat tenang² shj, tapi news yg melebih² dalam penceritaan.

    Semoga tsmy pun tetap tenang² shj. Kuasa tak boleh bawak ke kubur. Orang yang redho dan tenang dengan takdir Allah, itulah orang yang sempurna hatinya. Berlapang dada.

    Tidak berkehendakkan makhluk untuk membantunya, hanya berserah bulat² kpd Allah sebab apa juga keputusan nya, Allah lebih tahu hikmah perkara mendatang dan rancangan tersembunyi Nya.

    Wallahualam.

    ReplyDelete