Tuesday 18 December 2012

ISLAM DI NAJISKAN : CINA DAP MENGHINA ISLAM :- APA MELAYU BOLEH BUAT??

KESABARAN SUDAH SAMPAI KE KEMUNCHAK.  AHLI POLITIK TIDAK DAPAT  MEMPERTAHANKAN ISLAM  HANYA KITA DAPAT MEMPERTAHANKANNYA. 
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

“Wahai orang-orang yang beriman! Jadilah kamu penolong-penolong Allah” [Surah al-Saff: 14]

Penghinaan demi penghinaan dilemparkan oleh Ahli Politik DAP  terhadap Islam dan orang Melayu. Melayu Islam masih mendiamkan diri demi menjaga keharmonian Malaysia tetapi bangsa ini tidak pernah menghormati nilai murni dan sifat bertolak ansur Bangsa Melayu yang beragama Islam. Perlu diingat orang Melayu terlalu bertolak ansur dengan agama anutan mereka dan tidak sekali Melayu melemparkan kata-kata penghinaan terhadap kepercayaan mereka tetapi bangsa Cina telah melakukan melebihi had yang sepatutnya dan kesabaran sudah dipenghujung jalan. Tiada sepatah kata atau bantahan oleh MCA diatas perlakuan DAP terhadap Islam dan Melayu. Itulah hakikatnya. Bangsa Cina menggunakan MCA untuk memulas tangan BN dan UMNO sementara DAP mendesak dan meracun, itulah Bangsa Ma'ajuj. Dari sebaik-baik kawan merekalah sejahat-jahat lawan yang akan menikam dari belakang . Melayu terpaksa sedar akan perancangan 'strategi' ini. Melayu perlu sedar siapa kawan yang boleh diajak kerumah dan siapa kawan yang hanya terhad dikedai kopi.

Islam benar-benar dihujung kaki Cina. Apa Melayu boleh buat??  Apa UMNO atau NGO Islam boleh buat? Adakah orang Melayu terpaksa berdiam diri apabila Islam dilacurkan sebagini rupa. Adakah Melayu sudah hilang 'bola' dari mempertahankan Islam atau Melayu sudah jadi Melayu celup.
Mana Ahli Politik  Melayu yang cakap berdegar-degar, mana perginya Pak Menteri Pak Menteri Melayu, mana perginya Ulamak-ulamak Melayu, mana perginya 'PEKIDA' yang mengaku memperjuangkan dan mempertahankan Islam, mana perginya NGO NGO yang lantang bersuara? Dimana suara kumpulan Politik PAS atau Parti Islam 'Kenapa Melayu masih tidak bersatu apabila Islam dihina  Kenapa Melayu tidak berani bertindak terhadap CINA ini. Mana Ketua UMNO Negeri Sembilan? mana Ketua UMNO Bahagian Rasah? Dimana Kepimpinan Melayu Islam Pas, dimana hilangnya Pejuang Melayu PKR. Adakah Parti Politik atau perjuangan politik anda lebih suci dari Islam ,  kenapa biarkan CINA ini begitu celupar menghina Islam. Mana perginya Ketua Agama Negeri Sembilan? Mana letaknya Kuasa Yang Di Pertuan  Besar Negeri Sembilan dan Undang Yang Empat. Tidakkah Undang Yang Empat serta Yang Di Pertuan Besar N,Sembilan terasa 'terhina' dengan penyataan yang dilontarkan terhadap Islam.
Ini salah siapa?

                                UMNO? BN? PKR?PAS atau MELAYU? atau pun Politik ?
Boleh ke kita benarkan ahli politik menghina Islam sesuka hati " MAK BAPAK" dia . Sekiranya orang Melayu tidak bangkit dan tentang penghinaan ini maka perbuatan ini akan menjadi lebih buruk lagi. Orang politik tidak bolih diharap untuk melindungi agama Islam lagi , mereka hanya berpura-pura dan mementingkan kuasa sahaja  Oleh itu bangunlah wahai anak bangsa Melayu, mari kita tentang KEBIADAPAN Cina ini, jangan biarkan bangsa mereka menghina agama kita kerana kita orang Melayu tidak pernah  menghina agama mereka. Bangsa bagini wajib diajar. Kalau di Indonesia atau di Thailand , Cina ini sudah lama kena 'pakuk' ,ketakutan dan melarikan diri . Tetapi di Malaysia tindakan mereka menjadi-jadi. Disebabkan 'kelemahan" dan tidak bersatunya Melayu yang beragama Islam maka sudah berapa kali " KEPALA BABI' digantung di hadapan pintu Mesjid, bolehkah  kita Melayu Islam bersabar dan makan hati dengan perbuatan ini? Sehingga kini tiada satupun pendakwaan atau 'pelaku' dihadapkan ke mahkamah.
Apa tandanya?? Kelemahan penguatkuasaan atau Melayu lembik atau Melayu takut?  Adakah ini yang diinginkan oleh Melayu?
Jikalau baginilah lemahnya Melayu yang ditakbir oleh Melayu UMNO atau BN maka wajiblah kita Melayu Islam mencari atau menubuhkan Parti alternatif yang benar-benar dapat mempertahankan kesucian Islam dari dihina oleh bangsa lain. Jikalau beginilah bentuk pentadbiran BN yang dipelupori orang Melayu UMNO yang tidak mampu mempertahankan Islam maka orang Melayu perlu bangun sendirian menentang penghinaan ini. Kalau Cina boleh bersatu didalam sebuah parti (DAP)  dalam memperjuangkan 'hak' yang mereka sangka mereka miliki,kenapa kita sebagai "Tuan Tanah Kedaung", tidak boleh melakukan perkara serupa.

Disebabkan terlampau mengejar kuasa dan kekayaan dunia, maka, isu penghinaan terhadap Islam dan Bangsa Melayu yang beragama Islam dibiarkan sepi tanpa pembelaan oleh pihak berkuasa atau pun Ahli Agama . Benar janji Yang Maha Esa, akan sampai waktu dan ketikanya, Islam tidak akan dibela oleh panganutnya kerana 'harta dunia" dan 'kuasa' yang "tidak berkuasa". Inilah yang kita saksikan ketika ini.

Al-Hajj [40]……dan sesungguhnya Allah akan menolong sesiapa yang menolong agamaNya (agama Islam); sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha Kuasa. [41] Iaitu mereka (umat Islam) yang jika Kami berikan mereka kekuasaan memerintah di bumi nescaya mereka mendirikan sembahyang serta memberi zakat, dan mereka menyuruh berbuat kebaikan serta melarang dari melakukan kejahatan dan perkara yang mungkar dan (ingatlah) bagi Allah jualah kesudahan segala urusan.

Muhammad [[7] Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu.


“Wahai orang-orang yang beriman! Jadilah kamu penolong-penolong Allah” [Surah al-Saff: 14]
                                   
Adakah ini yang diinginkan oleh Cina DAP? atau adakah mereka ingin mengulangi peristiwa 13 Mei 1969
                                   

Jikalau Cina di Malaysia masih lagi tidak  mempunyai sifat menghormati orang Melayu dan Agama Islam       maka tunggulahkan harinya...peristiwa 13 Mei pasti berulang...

ADAKAH CINA DI MALAYSIA INGIN MERASAKAN KESENGSARAAN SEPERTIMANA YANG DIRASAI OLEH  CINA INDONESIA PADA TAHUN 1998
                                    Sekadar mengingati kepada yang lupa dan buta sejarah       
                                                                BERSAMBUNG
Ikhlas dari : Cahaya Al Majid                         

1 comment:

  1. Saya rasa melayu perlu mengujudkan sebuah parti baru yang diberi nama KESATUAN MELAYU ISLAM SEDUNIA ATAU (KEMAS) ATAU BERGABUNG DENGAN SATU GERAKAN MELAYU ISLAM YANG BARU DITUBUHKAN IA ITU (HIKMAH) HIMPUNAN KEBANGKITAN MELAYU ISLAM AKHIR ZAMAN YANG DIGERAKKAN OLEH SAUDARA RAZI SYAFII YANG MENULIS BUKU BERPETUALANG KE ACHEH.

    KALAU MAHU MENUBUHKAN SATU PARTI LAIN MAKA SAUDARA LAH YANG MESTI MENGGERAKKAN NYA.

    ReplyDelete