Monday 1 April 2013

PENGHINAAN 'YANG MEMERANGAP MARUAH DIRI SENDIRI

SIJIL YANG LAYAK UNTUK KHAIRULFAHMI  MATSON : KEBODOHOHAN YANG MELAMPAU.. PANDAI  TIDAK BOLEH DITEGUR  BODOH TIDAK BOLEH DI AJAR
Assalammualaikum

Bukan mengata atau menggeji tetapi inilah hakikatnya apabila ' politik' mendahului ' keimanan'.
Kalau nak menyamakan apa saja keburukan manusia, tolong, jangan dikaitkan dengan junjungan Nabi Muhammad s.a.w. Telah menjadi kebiasaan pula bagi parti politik ini untuk menyandarkan apa saja yang tidak sealiran dengan 'pemahaman'nya dengan menyalahkan orang lain. Jangan disebabkan terlalu 'taksub' dengan sesuatu yang kita sendiri belum pasti atau tidak pasti , kita  terus menuduh dan menuding jari keatas orang lain demi ' kelangsungan' keuntungan kita' tanpa batasan .

Tiada siapa melarang saudara berpolitik ,berpolitiklah sesuka hati anda, walaupun saudara terpaksa 'menyerahkan' isteri anda untuk 'dipakai' oleh  orang lain demi jawatan  atau  taksub dengan kepercayaan anda , tiada siapa melarang, buatlah sesuka hati anda TETAPI  tolong  JANGAN LIBATKAN NAMA NABI MUHAMMAD  dalam politik anda.


Apa yang anda ungkapkan ditweet anda, mencerminkan 'diri' anda sendiri. Mungkin 'anda' yang sanggup melakukan  'perbuatan'  seperti yang anda tuduh. Disebabkan 'kebengapan' anda , maka, penilaian KAMI  terhadap 'tweet' anda mencerminkan 'kebodohan' anda sendiri.

                                                        Ikhlas dari : Cahaya Al Majid

                                     

No comments:

Post a Comment