Thursday 24 October 2013

THE PROMISED LAND : HILANG SUDAHKAH SIFAT KEMANUSIAAN ??

 SYAITAN KEGEMBIRAAN
KERANA NAFSU  DAN HARTA  DUNIA
MANUSIA HILANG PEDOMAN
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Kejadian yang berlaku pagi tadi amat besar kesannya kepada masyarakat.  Dikala pembunuhan kejam amat kerap berlaku disana sini, timbul pertanyaan kenapa ini harus berlaku didalam masyarakat kita.  Adakah kerana kurangnya pendidikan agama, atau tiadakah lagi perasaan belas ehsan kepada sesama manusia atau adakah kerana tekanan hidup sehinggakan mereka ini sanggup melakukan  perkara yang dilarang olih  Allah SWT iaitu 'membunuh' tanpa alasan yang jelas.

 Apabila manusia kini hilang pertimbangan ?

Didalam kes yang berasingan seorang kaki tangan sebuah bank ditembak mati secara dekat olih penjenyah tanpa rasa belas kesihan. 

Melihat dari paparan 'video' yang tersebar, sipembunuh seolah-olah tiada langsung perasaan terhadap mangsa yang dibunuh. Mengimbau kembali peristiwa 'pembunuhan kejam' keatas anggota keselamatan di Lahad Datu, teringat kembali bagaimana kekejaman 'pengganas' merobek nyawa manusia tanpa perasaan begitu jugalah kejamnya "pembunuh" yang membunuh pekerja bank tersebut. Apakah mereka ini ada persamaan dengan 'pengganas bangsa Suluk'?

Kepada keluarga mangsa hanya doa yang dapat dipanjatkan kepada Allah SWT agar rohnya diberikan kerahmatan dan  ditempatkan bersama-sama mereka yang dikasihi Allah SWT. Amin

                                                                 Al Fatiha

                                       

Untuk sipelaku yang dibawah ini semoga perbuatan anda akan terbalas dimahkamah dunia sebelum diadili dihadapan Allah SWT.

                                            WAJAH YANG DIKEHENDAKI
                                         
                                  




                                            ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment