Tuesday 24 December 2013

THE PROMISED LAND :- NAJIB YANG 'MEMBANGANG'

BAHASA I MALAYSIA , BAHASA CINA UNTUK CINA,
BAHASA INDIA UNTUK INDIA, BAHASA MELAYU UNTUK MELAYU
BAHASA INGGERIS UNTUK SEMUA
INI SEMUA KERAN 1NAJIB 1 ROSMAH
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Dalam perlembagaan negra , bahasa Melayu adalah bahasa resmi Malaysia. Semua rakyat Malaysia faham akan bahasa Melayu walaupun terdapat kaum Cina dan India yang 'gampang' kerana terbelit lidah apabila bertutur dalam bahasa Melayu.
Malaysia diasaskan olih Bangsa Melayu olih itu semua rakyat berkeperluan untuk bertutur Bahasa Melayu sebagai lidah penyambungnya Walau seburuk mana atau sekejimana pun bahasa Melayu dimata bangsa asing namun Bahasa Melayu terpaksa ditutur setiap hari.

Yang membangangkan kini Najib yang entah apa apa kebodohanya menggunakan 'bahasa penjajah' atau 'bahasa Inggeris dalam ucapanya sempena 'Kristian' menyambut Kristmas.
Sememangnya semua orang tahu Najib pandai berbahasa Inggeris kerana dibesar dan mendapat pendidikan di London dan menyambut Krismas sekali diwaktu mudanya, namun, itu semua dahulu.

Kini yang terbangang sekali, Najib, sebagai Perdana Menteri sejujurnya menghina Bahasa Melayu apabila ucapan Kristmas  yang ditujukan kepada rakyat Malaysia dibuat dalam bahasa Inggeris.Apa nak jadi dengan Perdana Menteri sekor ni?

Kalau macam nilah ketololan Najib yang bertindak bangang sebagai Perdana Menteri, eloklah Najib mula belajar bahasa India dan Cina kerana apabila tiba waktu perayaan Hindu atau Buddha , Najib bolihlah bertutur dalam bahasa bangsa tersebut tanpa perlu lagi berucap dalam bahasa kebangsaan. Dan semoleknya. apabila Najib berada di negara Arab eloklah Najib berucap dalam bahasa Arab.

Inilah yang dikata ' bangang bertingkek-tingkek', seeloknya, UMNO dan Melayu tunjukkanlah  jalan pulang Najib kenegeri asalnya iaitu Pahang aka Pekan

           Salam 1Malaysia!

It gives me great pleasure to wish all Malaysian Christians a heartfelt Merry Christmas. It doesn’t matter where you are – be it in the Peninsula, Sabah, Sarawak, or anywhere in the world - Christmas is a day of peace, joy and delight
 BY PM NAJIB

No comments:

Post a Comment