Sunday 29 December 2013

THE PROMISED LAND : NEGARA BERGELORA : PEMIMPIN NEGARA BERSENANG LENANG DILUAR NEGARA



Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Berduyun-duyun persatuan Melayu membuat laporan Polis berhubung 'program ' yang diwar-war kan olih sekelompok Graduan Universiti dan juga Gerakan Pakatan bagi membantah 'isu kenaikan' kos sara hidup serta kenaikan harga barangan. Belumpun terjadi hanya baru 'rancangan' namun diatas rasa keterujaan sesetengah pihak yang ingin menonjolkan diri sebagai juara rakyat atas kepentingan 'pemimpin' tertentu, berbagai 'andaian' dilakukan untuk menampakan 'keperihatinan' parti pemerintah.

Cuba renung kebelakang, apabila 'isu kalimah' Allah disantau olih pihak Gereja Kristian, berapa ramai yang berani tampil membuat laporan polis, kebanyakan NGO NGO Melayu kebanyakannya 'tido" atau 'buat taik mata', tetapi apabila 'poket rakyat' bakal dirobek olih Najib dan kengkawannya ,bukan main lagi ramainya 'pak turut-pak turut' yang membabi buta mempertahankanya.

Apa yang dapat disimpulkan, benarlah 'pak turut' ini semuanya 'dalam kekenyang' dibela oleh sesetengah pemimpin.

Sedarkah kita, diwaktu rakyat sedang 'berkira-kira' untuk 'mengikat perut' akibat kelabaan Najib dan kengkawannya memunahkan 'harta dan wang rakyat', mereka ini majoritinya sedang berseronok diluar negara bercuti sambil santai. Adakah mereka ini memikirkan 'rakyat' yang terperosok dalam negara dan berhadapan dengan bermacam-macam 'isu'.

Atau Najib menjadi pasangan Rosmah untuk acara 'Red Carpet" 'Rish n Famous' di US untuk bertemu dengan semua pelakon Hollywood yang mana anak Rosmah iaitu anak tiri Najib menjadi 'tauke'nya Difahamkan juga 'pemuzik pengiring yang Rosmah 'taja' juga sedang bercuti di US, adakah ini satu kebetulan atau 'diatur",atau sememangnya mereka ini akan menyambut tahun baru 2014 di US bagi mengelakkan 'salah laku'?dari dilihat 'rakyat'

Walauapapun yang bakal terjadi, pada waktu ini semua Menteri Menteri yang bernama besar sedang bercuti dan tidak berada dalam negara. Apapun yang bakal berlaku 'mereka' tidak mahu ambil tahu, semuanya diserahkan kepada Polis atau KDN untuk menyelesaikanya dan mereka akan 'mencuci tangan'


Lepas ini bolihlah anaknya menerbitkan pula filem ' Mongolian Affair untuk membersihkan nama Najib dan Rosmah

                                                ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment