Wednesday 16 April 2014

THE PROMISED LAND :- ANTARA DAULAT RAJA, SUMPAH ORANG MELAYU DAN LAKNAT ALLAH ; SIAPA BAKAL TERKENA

HADIAH BUAT MENDIANG KARPAL SINGH
                                       TANAH MEEM MULA MENJERAT PETUALANG
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Ketika hidupnya yang  bergelumang dengan kebencian terutama terhadap Institusi Raja-Raja Melayu, keistemewaan orang-orang Melayu serta berusaha untuk mengagalkan 'hudud' dari ditegakkan serta kelompoknya dengan sengaja menobatkan Karpal Singh sebagai 'King of The King', maka, pada malam tadi watak yang disebut itu telah 'menerima ketentuan dan ' bahagiannya dibumi yang pernah dihinanya akan Raja Yang Berdaulat. iaitu Sultan Perak.

Dibumi yang pernah  dihinanya iaitu Perak Darul Reduan berserta Raja yang menaungnya iaitu DYMM Seri Paduka Sultan Perak dengan resminya telah 'menghukum' penderhaka tersebut dengan cara yang paling menyedihkan.. Bumi Perak   tidak pernah lupa akan penghinaan yang dilakukan olih Karpal Singh dan juak-juaknya.
                               
                                     
Bersandarkan dari kehebatannya yang didakwa olih 'penyokong' kuat atau bangsanya,  telah menjadikan beliau sebagai seorang Peguam yang 'licik'  dan disebabkan keangkuhanya telah menjadikan beliau enggan untuk  memahami budaya orang Melayu serta Institusi Raja-Raja Melayu dan 'menafikan' Islam sebagai Agama Resmi, maka, 'padah yang diterimanya adalah setimpal' dengan kesalahannya. Dengan wajah yang tidak pernah mengerti erti senyum, hari ini, kematiannya, telah 'mematikan' sifat riak dan takburnya dibumi Perak 'Bertuah'.

Tiada simpati, tiada ehsan yang perlu disimpatikan kepada 'watak' ini, kerana selama ini Karpal Singh telah 'melukakan' hati-hati' orang Islam dan juga Raja Raja Melayu. Kerana kebiadapan dan keegoan yang dirasakan bolih 'menembus' gunung' , maka, pada akhirannya ' watak' ini dimatikan' dalam keadaan yang amat menyakitkan dan mengerikan yang perlu dilalui.

Maka pada hari ini tamatlah riwayat manusia yang dengan sengaja cuba menafikan' hak Allah' dari ditegakkan dibumi bertuah ini. Kepada mereka-mereka yang sekapal dan sehaluan dengan watak ini, silalah ambil perhatian jangan sampai 'daulat Melayu' tertimpa dimuka anda.

                                            

                                                  ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

3 comments:

  1. raja negeri mana yg ada daulat? ...meh sini biar aku luku kepala raja2 melayu yg mewarisi takhta dr datuk moyang dia org yg dilantik british

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam. untuk menaip dan meluahkan kata-kata hebat diri sendiri bolihlah..tetapi apabila berdepan dan bertentang mata dengan 'Raja' saya rasa nak berdiri pun terketar-ketar. Kepada negeri yang dinaungi Raja atau Sultan..orang Melayu kena terima kasih terutama kepada yang terdahulu..tanpa mereka..mungkin anda masih lagi dalam kegelapan ( bukan Islam). Jangan menafikan hak.

      Delete
  2. Lu nak luku? Kenapa tulis nama anon? Letak lah nama penuh, nombo ic dan alamat rumah, berani konon!!

    ReplyDelete