Monday 14 April 2014

THE PROMISED LAND : MEREKA TIDAK AKAN BERHENTI !!!SELAGI KUASA TIDAK DITANGAN

WALAUPUN PERLAKUAN ITU SALAH TETAPI MEREKA
AKAN TETAP MEMBENARKANNYA DEMI SURVIVAL MEREKA
DIBUMI YANG DISANGKA AKAN JADI MILIK MEREKA

                               KEKAYAAN MUNGKIN KAU MILIKI TETAPI NEGARA INI
                                                     TETAP KAMI YANG BERKUASA


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Selagi Kerajaan (Pemerintah)  yang ada kini tidak berani untuk bertindak demi menghalang 'propoganda' membusukkan serta memperlekehkan Kerajaan memerintah, selagi itulah mereka ini tidak akan berhenti 'melaungkan' kepincangan yang didakwa. Walau apa saja yang Kerajaan lakukan demi kesejahteraan dan kemakmuran negara serta berjuang untuk menjaga kepentingan rakyat yang teraniya, semua itu dilihat sebagai 'double standard' atau 'keputusan berpileh-pileh'. Apa saja yang tidak bertepatan dengan pendirian mereka semuanya salah belaka.

Apa yang cuba diperangkap olih liputan Malaysian Insider ini sebenarnya adalah satu penghinaan terhadap  ketelusan institusi kehakiman negara kita seperti  yang termaktub didalam perlembagaan. Hak individu atau rakyat yang dinaungi olih undang-undang tetap terpelihara  seperti yang tertera dalam buku  perlembagaan. Bagi mereka yang ternaiya seperti 'kes liwat'  terhadap mangsa , iaitu Saiful Bukhari, telah cuba untuk  dinafikan 'hak saiful' sebagai mangsa' dengan meletakkan kesalahan 'perlakuan' yang dilakukan olih Anwar Ibrahim sebagai 'ajenda Kerajaan' namun dituduh pula olih "pelampau' undang-undang terhadap  Kerajaan mahupun Najib. Kini kedua entiti tersebut  dituduh dan dikata sengaja mahu  menguburkan karier politik Anwar. Apakah Saiful tiada hak untuk dilindungi olih  undang-undang

Alangkah jahilnya manusia dan kelompok yang berjuang diatas nama 'Anwar'ini..Seperti sedia maklum, hanya, Anwar saja yang mereka harapkan untuk 'memecahbelahkan' orang Melayu. Tiada lain selain Anwar yang diharap  'mampu' untuk 'menguburkan' kepimpinan Melayu sekarang. Untuk itu selagi ada ruang dan peluang, mereka akan cuba 'memutarkan' apa saja demi kelangsungan mereka.. Semua sedia maklum begitu juga dengan ketetapan Karpal Singh suatu ketika dahulu ' kenapa Karpal suruh Anwar bertaubat?" Apakah sebabnya?? Tetapi apabila Anwar sudah tidak lagi sekapal dengan kepimpinan Melayu UMNO, dengan suci hati Karpal 'menerima dan mensucikan' kesalahan Anwar. Kenapa?? Sebabnya hanya Anwar yang tahu akan selok belok 'UMNO' dan Barisan dan Anwar akan dijadikan alat untuk 'mencapai' niat mereka dan tidak lebih dari itu..

Kenapa kesalahan 'meliwat' Anwar cuba dikaitkan dengan 'ketidakadilan' Perundangan ??Mengapa?? Adakah orang Politik 'kebal' dari  undang-undang??

 PKR slams ‘vicious’ appeal by Putrajaya in seeking longer jail sentence on Anwar

Malaysian Insider

Putrajaya's application to enhance Datuk Seri Anwar Ibrahim's jail sentence for his sodomy conviction is vicious and politically motivated, said PKR vice-president N. Surendran.
The lawyer said the cross-appeal, which is also selectively done, should be dropped immediately.
Surendran accused Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and the Barisan Nasional (BN) government of being wholly responsible for the latest persecution of Anwar.

Tidak cukup dengan 'penghinaan' terhadap ketelusan Perundangan, dibawah ini satu lagi cubaan untuk 'memperkecilkan' usaha murni Kerajaan didalam 'menangani' kehilangan MH 370. Apa lagi yang tak cukup dan yang tidak puas hati, dengan menggunakan bancian dari kelompok mereka yang dipanggil Merdeka Centre, sekali lagi mereka cuba memperlekehkan dengan 'menwar-warkan' berita bahawa 50% rakyat berpendapat dan yakin bahawa Kerajaan 'menyorokan' fakta terhadap MH 370. Apakah ajenda sebenar kelompok ini? Siapakah mereka? Adakah  responden seramai 1,029 itu mewakili rakyat keseluruhan negara ini? Atau mungkin respondan seramai 1,209 ini adalah dari kelompok mereka juga,?

Walauapa pun kumpulan ini tidak akan pernah menerima segala kebaikan yang dihulurkan olih Kerajaan, apa yang terhidang dimata mereka semuanya tidak betul. Yang belul bagi mereka ialah apabila Pakatan berjaya memerintah dan 'melukuskan' bangsa melayu dan menghalau Melayu untuk tinggal dalam hutan. Itulah cita-cita mereka.

Ingatlah..selagi bangsa Melayu Mim..bermohon  dan memanjatkan doanya kepada Tuhan Nya, .selagi itulah bukan Melayu akan dibuai mimpi untuk 'memerintah' negara ini. Hiduplah dalam angan-angan. 


More than 50% Malaysians feel Putrajaya hiding information on MH370, poll shows


Malaysian Insider
More than half of Malaysians polled last month believe that the ruling Barisan Nasional (BN) government has been hiding information about flight MH370's disappearance, according to a new survey by The Malaysian Insider.
Out of the 1,029 respondents polled in The Malaysian Insider survey carried out by the Merdeka Center, 54% said Putrajaya was not transparent in releasing information about flight MH370 which vanished on March 8.
In response to the question whether they thought Putrajaya had been truthful or had been hiding anything about MH370, 54% of respondents felt Malaysia had been hiding information, 26% said the government had been truthful while 20% were unsure.
Ever since the Malaysia Airlines jetliner disappeared on March 8, this allegation has been made on numerous occasions by Chinese relatives of the 227 passengers on board the Boeing 777-200ER (9M-MRO) jetliner.


                                                      ikhlas dari :- Cahaya Al Majid



2 comments:

  1. "Wahai Tuhanku, selamatkanlah daku dari kaum yang zalim." 28:21
    Amin yaa allah.

    ReplyDelete
  2. read it without basmallah..........

    "There has come to you a Messenger from amongst yourselves (ie the Prophet), which is very heavy on him any hardship suffered by you, the greedy (want) good for you, (and) it was shedding unkind and his affection to those who believe. " 9:128

    ReplyDelete