Tuesday 2 December 2014

THE PROMISED LAND : NAJIB BANGANG BILA BENGANG

YANG DISURUH  SEMEMANGNYA BANGANG
TETAPI   YANG MENYURUH PUN BANGANG!!!!JUGA
PATUTLAH!!! SAMA SAMA BANGANG-MEMBANGANG 


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Kalau ungkapan 'bodoh' yang digunapaki olih Najib untuk menunjukkan kemarahanya terhadap 'blogger UMNO' masih bolih diterima lagi tetapi apabila ungkapan 'bangang' yang disebut olih Najib ,itu menunjuukkan bahawa diri pengungkap slogan tersebut sememangnya 'terlebih bangang' berbanding mereka yang disindir.

Begitulah rendahnya tahap kedudukan 'blogger UMNO' dimata dan pandangan Najib apabila kumpulan ini 'menyatakan' kebenaran dan 'menghentam pemimpin UMNO. Tanpa dapat menerima kritikan dari 'ahli-ahli' UMNO sendiri mahupun dari 'penulis bebayar blogger  UMNO'maka kekesalan itu diterjemahkan secara 'terus terang' di PAU dan secara langsung melihatkan wajah sebenar Najib apabila gagal menagkis 'presepsi' ahli mereka sendiri. Wajah kemarahan Najib 'yang terlampau' diterjemahkan tetapi adakah Najib sedar ramai orang-orang Melayu dan meluat dan marah kepadanya?

Dengan bermacam-macam kenaikan yang terpaksa ditanggung olih  orang Melayu tidak terkecuali juga orang  orang UMNO, maka wajarlah kita 'membangang'kan Najib sepertimana Najib membangang 'para-para blogger UMNO' nya  kerana kegagalannya 'mengimbangkan' kenaikan kos sara hidup masa kini.

Kalau Najib amat marahkan 'blogger berbayar'nya maka kita juga wajib marahkan Najib kerana meletakkan kedudukan ekonomi negara ini diparas hutang yang tinggi, maka wajiblah kita 'MEMBANGANG' KAN ' Najib, KERANA 'ketolol'an nya.

  Datuk Seri Najib Razak menyelar sikap blogger pro Umno yang menyerang kembali pemimpin parti Melayu itu dan kononnya bersifat “friendly fire”. -


“Bloggers kita ni cari makan dengan siapa? Pergilah tembak pembangkang. Itu cara kita nak menang dalam peperangan. Jangan perang sesama sendiri. Tak masuk akal. Bangang,” katanya semasa berucap di Perhimpunan Agung Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur hari ini - 

Walauapa pun disini ingin  saya  memberi satu peringatan' bahawa  "Tiada lagi 'hidup senang" atau 'kehidupan majoriti  rakyat Melayu  negara sudah tidak  selesa'. Segala apa yang dirancang olih 'penasihat' Najib pasti 'hancur' dan kemudaratan kepada umat Melayu' sudah bermula. Najib yang berperanan sebagai pemimpin utama negara ini bakal 'menjerumuskan' negara ini kesatu era malapetaka yang tidak dijangka, Kerosakan bumi negara ini sudah bermula.

Samaada anda suka atau tidak, tiada siapa dapat menghalanginya.nasi sudah menjadi bubur, Bubur yang tidak bolih di makan lagi , kerana 'sudah hangit dan berasa 'pahit'..'.

                                                    ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

3 comments:

  1. sekalung tahniah diberikan kepada admin diatas sikap berterus terang yang sudah pun diterjemahkan melalui penulisan. amat tepat sekali cerita raja bogel dengan keadaan najib. menghentam ahli dan pemimpin UMNO dalam PAU di ibaratkan saperti menepuk air didulang, terpercik muka sendiri.

    ReplyDelete
  2. 2015-2016
    SELAMAT DATANG MALAPETAKA
    DATANGMU SUDAH TIDAK DAPAT DITAHAN-TAHAN





    ReplyDelete
  3. Bangang,KALAU ITU PUN NAK JADI ISU,SERUPA JE macam bangang punya bangang.

    ReplyDelete