Wednesday 2 September 2015

THE PROMISED LAND : BIAR AKU YANG BUKAN AKU MAIN TALI

Bismillahhirrahmannirrahim.

                         KERANA MEREKA MAIN KASAR
                         KERANA MEREKA NAK MENYELAMATKAN
                                  DEMI SEBUAH KEBENARAN
Kebenaran perlu ditegakkan kemungkaran perlu dicegah. Kalau kebenaran juga ingin dinafikan olih sekutu nya  dan kemungkaran pula dijunjung tinggi melangit maka tiada daya dan kekuasaan lain yang dapat menghapuskannya melainkan  kuasa Yang Maha Tinggi saja yang bisa memeranginya.

Mencari kesalahan orang lain, memburukkan pencapaian orang lain, mencari kesalahan orang lain serta memfithah orang yang  mencari kebenaran sesungguhnya tidak dapat diterima olih akal orang orang yang celek. Begitulah apa yang dilalui olih bumi Melayu ketika ini.

Kalau sebelum ini Pak Menteri bertalu talu "menghentam" Mahathir kerana Mahathir mahu Najib meletak jawatan alasan "Najib" terlibat dengan rasuah samaada melalui 1 Mdb ataupun menerima USD700 juta yang didakwa sebagai "derma" namun semua itu telah membengkakan lagi hati rakyat. apabila Najib dan kuncu kuncunya asyik memberikan alasan yang berbeda beda diantara mereka.

Mungkin kerana terasa bahang kepanasan akibat Mahathir turun BERSIH 4, hari ini kita dihidangkan dengan satu lagi cubaan yang dibuat olih Laster dengan mengatakan Mahathir bersengkokol dengan Sarawak Report untuk menjahanamkan Najib. Malahan Mahathir dikata membiayainya.

Kalau dua bulan lepas kita lihat Lester sungguh sihat dan berkobar kobar dan petah berkata kata tetapi kali ini, "pelempang ghaib" telah hinggap dimukanya.  Dia dikata diserang "angin ahmar" dan kini Lester  tergagap gagap berbicara dan kata katanya tidak difahami lagi tetapi ada juga manusia yang cuba mengangkatnya. Begitulah sikapnya manusia apabila tiada pegangan hidup dan dimurkai Tuhan.Penghinaan dan  Keceluparan terhadap Nabi Muhammad s.a.w "terbalas" juga.

Lagi banyak Lester memfitnah lagi cepat dia kena "stroke" silap silap lumpuh seluruh badan. Tetapi "hadiah" kearah itu amat cerah sekali. Silap silap tak sampai 40 hari.

Walau apapun "aku" tengah main tarik tarik.  Hari ini nilai matawang jatuh seperti yang dijangka begitu juga dengan bursa saham, merudum juga,  index petang tadi berada pada paras 1509 mata. Esok kita main lagi..kita main sampai USD1/4.35 dan kita tarik pasaran esok keparas 1480 pulak.

Kabinet Najib dan pakar ekonominya bolih tahan ke??

                                            Ikhlas dari : Cahaya Al Majid




No comments:

Post a Comment