Thursday 24 September 2015

THE PROMISED LAND : PENUTUPAN ATAS APA YANG DIBUKA

Bismillahhirrahmannirrahim.

                 PERINGATAN ALLAH SWT
                 APA KAH KELEKAAN KAMU

Allah Maha Besar Allah Maha Agung.

Segala Pujian hanya untuk Nya.

Bersyukur kehadrat Mu Ya Allah. Pengatur dan Perencana . Segala sesuatu yang berlaku semuanya diatas kehendak Mu jua. Tiada siapa dapat menahannya.

Setelah runtuhan Kren di Hadapan Kaabah , lebih 100 jemaah "syahid" darah mengalir ke bumi, setelah terjadinya kebakaran hotel yang juga menempatkan para para jemaah yang berlindung dari langit Makkah dan hari ini setelah hari wukuf berlangsung, satu lagi bencana Kau timpakan keatas keatas jiwa jiwa yang kau pileh, namun kejadian diArafah ini telah mengorbankan lebih 700 jiwa. Hanya pada Mu kami berserah.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim , sesunguh apa yang telah  Kau berita itu adalah benar belaka dan sedikit tidak aku meraguinya. Sesungguhnya tiada daya dan upaya aku menyebarluaskan perkabaran itu. Walaupun hati ini bergelora ibarat kapal dipukul ribut, diharapkan semoga insiden diArafah ini menjadi penutup kepada kesedihan umat Islam yang terlibat dan semoga jiwa jiwa yang terkorban ditempat disyurga Mu.

Kepada umat Islam , nantikan kegemparan yang lain, tanda tanda yang perlu dinantikan adalah "gempa bumi" diantara tiga kawasan ini, Makkah , Madinah dan Jurusalem, di Palastin.

Persiapkan diri.

              Satu telah ditutup tetapi yang lain mula dibuka.

                               Cahaya Al Majid



1 comment: