Monday 21 March 2016

THE PROMISED LAND : LAGI BANYAK DIUNGKIT SEMAKIN BUSUK JADINYA.

Bismillahhirrahmannirrahim.

Lain yang ditanya lain yang dijawap.

Yang ditanya oleh Mahathir tak berani pula Najib jawap. Yang menjawap semuanya "tentera" tahap  2 star Jeneral.

Mereka yang tahap 2 star jeneral ni pulak suka menokok tambah dan jawapan pula setara budak derjah 6 dan jawapan  selalunya terkeluar dari topikm

Tetapi yang paling kesian , puak nilah yang mengungkit kisah 22 tahun dahulu. Kalau dahulu semuanya wangi belaka tetapi sekarang semua yang telah berlaku semuanta berbau"taik" . Begitulah hakikatnya ahli UMNO ini.

Kalau dahulu merekalah juak juak yang selalu mengharap imbuhan dari atas dan mereka ini jugalah yang mendokong segala aspirasi Mahathir. Tetapi kini semuanya telah beralih kiblat.

Nak kata tak faham bahasa semuanya pandai pandai belaka tetapi apa yang dibentangkan Mahathir tentang " deklarasi selamat kan Malaysia tidak pula berani menafikan, tetapi tentang alih alasan, mereka lah champion.

Semua rakyat tahu dan sedar bahawa Najib sedang mencengkan kuasa , semua ajensi Kerajaan dalam genggamnya tetapi kesedaran yang cuba diterangkan Mahathir ini pula, dijadi senjata untuk memburukkan Mahathir sebaliknya.

Kita yang diluar UMNO ni faham dan jelas akan kerungsingan mantan Presiden mereka terhadap masa depan parti UMNO namun disebabkan kepentingan peribadi dan takut hilang jawatan yang disandang maka menentang Mahathir dan mempertahankan Najib walaupun Najib dengan sengaja menyorokkan dana derma yang masuk ke akaunnya, namun menghalalkan kesalahan Najib adalah keperluan dan kemestian bagi setiap ahli.

Nampaknya sikap hasad dengki semenangnya berkembang maju dalam UMNO dan gejala ini pula telah dijadikan amalan tradisi selepas  Pak Lah.

Menbalun dan membusukkan seseorang sekiranya  tidak sealiran dan tidak bersependapat dengan kepercayaan mereka adalah perkara biasa.

Betullah kata kata orang dahulu, UMNO ni perosak adat dan beradap Bangsa Melayu. Manakan tidak ,yang bukan Melayu pun boleh menjadi Melayu sekira menjadi ahli UMNO.

Sebenarnya UMNO bukanlah kerana Melayu tetapi UMNO telah me"melayu"kan orang bukan Melayu.

               Cahaya Al Majid








2 comments:

  1. Peliknya kenapa Najib tidak cabar Lim Guang Eng letak jawatan ker, bercuti ker, bubarkan dun ker kerana Lim Guang Eng kini disiasat sprm kerana ada tuduhan yang dia terlibat dengan masalah rasuah dalam urusan jual beli banglow mewahnya. Inilah peluang Najib membalun Lim Guang Eng sepuas2nya.

    ReplyDelete
  2. Najib tak boleh pukul cara dendam..tak da integrity..tangan Guan Eng mencincang. .bahu Guan Eng memikul..biar proses undang2 berjalan..Najib tak pandang pun isu sendiri chari penyakit ini..sendiri setel la

    ReplyDelete