Tuesday 31 January 2017

THE PROMISED LAND : KERAJAAN PIMPINAN NAJIB TERKAIT DAKWANYA!!

Bismillahirrahmanirrahim.

GEMPAR SATU NAGARA!!!

ADAKAH DARAH UMAT ISLAM RAKYAT YAMAN HALAL UNTUK DITUMPAHKAN?
BERGEMBIRA KAH PEMIMPIN KERANA
MENYOKONG ARAB SAUDI.
ADAKAH BERTAMBAH KUOTA HAJI
IMBUHAN NYA???

PBB telah mengait kan pembunuhan dan pengeboman umat Islam rakyat' Yaman gara gara Kerajaan Najib menyertai Pakatan yang diketuai oleh Arab Saudi menentang puak yang tidak disenangi iaitu Puak Houti yang berselisih fahaman dengan kehendak Arab Saudi.

Kalau dahulu negara kita selalu bertindak sebagai " berkecuali" dalam mana mana konflik didunia namun, kini, pegangan atau kiblat pemimpin UMNO dilihat bertentangan dengan apa yang dipraktikkan sebelum ini.

Implikasi dari apa yang didakwa  PBB ini amat berbahaya sekali terutama terhadap keselamatan negara dan rakyat negara ini.

Kalau dilihat dari perkembangan semasa Najib selaku Perdana Menteri agak jarang sekali untuk memberi sebarang reaksi ataupun komen terhadap apa saja isu besar terutama melibatkan kepentingan politik nya serta isu semasa dunia..

Samaada Najib takut kerana imejnya telah rosak dek kerana skandal dana.1MDB yang dituduh berlaku pengubahan wang haram dan dinobatkan sebagai Pemimpin Kerajaan Penyamun, hanya, barisan kepimpinan Kabinetnya saja yang mengetahui tetapi bagi rakyat Najib sememangnya telah hilang kelayakan untuk mengulas.

Menteri dan Timbalan Menteri Pertahanan juga belum lagi membuat penafian secara tuntas terhadap apa yang didakwa PBB.
Sebenarnya Menteri Luar  Anifah Aman sepatutnya telah menjawab dengan kadar segera  kerana apa yang didakwa PBB itu amat serius implikasinya terhadap negara.

Samaada Najib aka Perdana Menteri atau barisan kabinet sanggup menyanggah dengan kadar segera bagi menjernihkan situasi ini atau terpaksa mendapat lampu hijau dari Kerajaan Arab Saudi mahupun US, hanya mereka saja yang mengetahui.

Walauapapun tinta dah tertumpah setitik dikain putih, samaada dapat ke kita hilangkan kesannya ataupun tidak, kita, tunggu lah, sebabnya Pemimpin yang  tak berilmu dan bodoh dan merosakkan  masa depan negara telah diangkat dan dijunjung oleh pentaksub harta dunia.

Itulah nasib nya negara ini dibawah Kerajaan yang tidak ada bermaruah.

                 Cahaya Al Majid.


No comments:

Post a Comment