Thursday 26 January 2017

THE PROMISED LAND : KETAWA DULU...EKONOMI BERTAMBAH BAIK ..KATA NAJIB..

Bismillahirrahmanirrahim.

             APA PILIHAN
             NAK SENANG ATAU
       TERUS DALAM KESUSAHAN
   

Prestasi ekonomi bertambah baik kata Najib. Unjuran yang didajwa untuk tahun ini adalah 4.5-5.0 peratus dan baik untuk negara katanya.

Kalau benarlah seperti apa yang dikata oleh Najib, kenapa perlu lagi membebankan rakyat dengan GST ?

Kenapa rakyat asik mengeluh dengan peningkatan kos barangan atau kos sara hidup? Nak tanya jugak siapa yang lebih menikmati nikmat diatas peningkatan ekonomi ni?

Apakah menafaatnya yang dinikmati oleh rakyat diatas unjuran peningkatan ekonomi yang didendang Najib ni?

Apa yang kita lihat, harga barangan semakin mahal  harga rumah melambung tinggi, pendapatan tidak bertambah, tanggungan rakyat terhadap Kerajaan semakin banyak. Jadi apa menafaat yang dinikmati rakyat?

Ataupun peningkatan ekonomi ini hanya menguntungkan sebelah pihak saja iaitu samaada pemodal mahupun usahawan atau Syarikat besar saja yang kebanyakannya dimiliki oleh Taikoon atau Pemimpin tertentu saja ataupun Kerajaan Najib dan Pemimpin UMNO saja?

Nilai matawang merudum pasaran saham mendatar, pasaran perniagaan semakin menguncup, aktiviti perniagaan dipasar malam pun mengalami penguncupan yang drastik. Adakah itu petanda bahawa ekonomi kita bertambah baik?

Rakyat sudah mula tidak berbelanja .

Apa.yang dilihat ketidak cekapan Najib didalam mengurus ekonomi negara amatlah ketara.

Memulakan projek projek berskala mega yang menelan belanja berbillion ringgit dikala rakyat dirundung bencana kerana hendak menampung perbelanjaan mewah Kerajaan Najib melalui cukai GST yang di ambil secara paksa melalui  penat jerih rakyat amat lah zalim namanya.

Ketidak percayakan dunia luar dan juga rakyat' terhadap apa yang diperkatakan oleh Najib semakin mencengkam negara dan kehidupan rakyat di masa ini.

Oleh itu apa yang boleh diharapkan lagi terhadap Kerajaan pimpinan Najib ini? Apa yang di buat atau yang di sentuh oleh Kerajaan Najib semuanya malapetaka saja kesusahan nya.

1MDB akhir nya berhutang berbillion ringgit
FELDA dah menampakkan hasil keberhutangan dan terpaksa bergolok bergadai.
KWSP pun dah mula menampakkan bibit bibit kearah penjualan aset-aset.
Tabung Haji yang ditubuhkan melalui duit  pendeposit pun dah menunjukkan penurunan dan penyelewengan pun dah mula bertapak.

Kegagalan demi kegagalan yang tercipta diera Kerajaan  Najib ini nampaknya semakin mengerunkan rakyat.

Sanggup kah kita mengharungi lagi perjalanan yang sengsara ini BN dan  masih kah kita mahu bertuankan Najib dan Barisan nya lagi?

Tepuklah dada!!!!











No comments:

Post a Comment