Wednesday, 1 February 2017

THE PROMISED LAND : BENAR KATA NAJIB EKONOMI 2017 BERTAMBAH BAIK

Bismillahirrahmanirrahim.

Apa benarkah tajuk ni????
Lain macam bunyi nya.

Itu lah yang dikata dan diharapkan oleh Najib, walaupun skandal 1MDB yang membaluti diri nya semakin membengkak dan membusung dimerata dunia namun pengharapan beliau sebenar terhadap penjanaan dana untuk terus mentadbir dan berbelanja adalah melalui  penjanaan ekonomi melalui poket rakyat'.

Kita harapkan pada awal Januari dulu tiadalah kenaikan harga minyak kerana diawal tahun kerana kebanyakkan rakyat akan berbelanja untuk kepentingan pelajaran anak anak. Tak juga...Minyak naik juga.

Kini dah masuk Februari 2017 dan baru saja habis Kong Her Fatt Choynamun harga minyak naik lagi rm 0.20. Wooi..Banyak tu.
Apakah tiada simpati langsung terhadap kepayahan rakyat ke?

Tak dapat bayang pun nak kesian kat rakyat pun. Kan rakyat MALAYSIA ni lebih  kaya dari pemimpin. Setiap hari super market tu penuh dengan rakyat membeli belah. Mana ada rakyat susah kata Irwan Siregar. Cuba lihat masa raya cina tempuh hari, berderet deret kenderaannya disetiap laluan jalan raya, mana ada rakyat susah.

Nah..Dah naik 20 sen pun tak da hal lah. Kan rakyat Malaysia menyokong Najib dan Barisan kepimpinannya. Dan hari pula Kementerian Kesihatan pun dah kenaikan caj dihospital kerajaan. Apa ada hal cuma 3 ringgit saja.. Itu lah kehebatan rakyat Malaysia yang berperdana menteri kan Najib. Satu dalam sejuta tu..Weyy.

Alasannya senang saja, dah lama tak naik..Hahaha.

Kepada sesiapa yang tak berduit dan ada komplikasi penyakit..Eloklah berwasiat awal..Atau.. Bersiap sedia lah dengan caj caj sampingan di hospital kerajaan. Mungkin penadol je yang percuma servis lain kena bayarlah.
Kan kerajaan perihatin dengan kesusahan rakyat. Biar rakyat susah asal jangan kerajaan yang susah.. Takut tergadai kat Yahudi dan bukan China ya.

Tiada apa lagi yang tidak membebankan rakyat ,semuanya angkara UMNO dan Najib

Frasa lain merompak poket rakyat pasti sedang diusahakan.

              Cahaya Al Majid


No comments:

Post a Comment