Thursday 9 March 2017

THE PROMISED LAND: BANGSA JOHOR: HARAP PAGAR PAGAR MAKAN PADI.

Bismillahirrahmanirrahim.

"BUAH TERLARANG JUGA
  YANG SEDAP DIMAKAN'

Dentam dentum sana sini kata Bangsa Johor adalah negeri bangsa pemula kepada kebangkitan dan kesedaran tentang melawan penjajah iaitu British. Maka dengan kesedaran itulah maka tertubuhlah UMNO di Johor.

Berpaksikan kepada menjunjung agama Islam , bangsa serta Raja  telah membuatkan orang Melayu menaruh kepercayaan terhadap perjuangan mereka ini.

Tetapi itu dahulu, tetapi kini semua itu hanyalah kenang kenangan . Ataupun kenangan mengusik jiwa.
Kan orang Melayu ni bersifat sentimental.

Bangsa Johor di kata merupakan tonggak atau benteng terakhir Melayu UMNO dalam pentadbiran Kerajaan Johor. Waima apa saja yang terjadi maruah mahu pun suruhan agama tetap dipegang teguh dan tetap dipertahankan.

Sebenarnya itu hanyalah kata kata dari lidah yang tidak berulang. Apapun BOLIH ubah dari sumpah jawatan mahupun sumpah depan Sultan.

Rasuah serta penyelewengan terhadap hak bumiputera diubah sewenang wenang nya. Hak bumiputera mahupun hak Melayu dijadikan urusan jual beli olih pemimpin yang berdarah UMNO ini. Dan hak mutlak Bumiputera atau Melayu ini pula diserah kepada yang bukan Melayu.

Inilah wajah dan perilaku Pemimpin yang mengaku Bangsa Johor yang berakar umbi dari UMNO ini.

Demi kekayaan dan harta dunia, walaupun telah bersumpah atas nama Allah SWT bagi memegang  jawatan serta sumpah taat setia kepada Sultan untuk berlaku adil kepada rakyat dan Bangsa Johor, namun, harta dunia menafikan  sumpah sumpah tersebut.

Kalau sumpah pun mereka  ingkar , hak bangsa pun mereka jual ,apa lagi yang boleh dipercayai???

Bolehkah dipercayai  bahawa Bangsa Johor tidak akan menikam bangsa nya lagi,?

                  Cahaya Al Majid







No comments:

Post a Comment