Wednesday, 8 March 2017

THE PROMISED LAND : HUKUM JE PEMBUNUH TU..TAK PAYAH CARI SIAPA DALANG ATAU SEBAB MACAM KES..

Bismillahirrahmanirrahim.

TAK USAH PENING PENING NAK TAHU SIAPA DALANG NYA..KES ALTANTUYA KAN BOLIH DIJADIKAN RUJUKAN.

Kes pembunuhan yang didakwa abang kepada Presiden Korea Utara mati dibunuh dinegara ini telah membawa berbagai implikasi Diplomatik dua hala.

Samada kepada negara mahupun terhadap keluarga kaki tangan kedutaan Malaysia yang masih berada di Pyongyang, Korea Utarakan yang dikini dijadikan tebusan kerana mempertahankan hak rakyatnya dan ini dilihat semakin merumitkan.

Kerajaan mahupun Polis dilihat bertungkus lumus untuk mencari dalang kepada pembunuhan tersebut.

Apa faedahnya mencari siapa dalang atau motif pembunuhan tersebut memadailah dengan tertangkapnya dua orang yang telah dibuktikan kesalahan kerana menyerkup dan  menyapu bahan toksik kemuka simati.

Siapa dalang dan apa motif tidak penting kerana sebelum ini pun kes Altantuya pun tidak dicari dalang mahupun alasan kenapa dia dibunuh . Atas alasan apa dua orang Polis membunuh nya pun tidak diketahui kebenaran nya.

Olih itu anggap je lah kes ini selesai dan pulangkan mayat simati itu kepada kedutaan negara nya. Kepada tertuduh yang didakwa menyebabkan kematian adili saja mengikut kanun yang tersedia. Habis cerita.
Tak usah panjang panjang, tak untung pun.

                   Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment