Wednesday, 8 March 2017

THE PROMISED LAND ; DITUDUH ..DENGAN BUKTI YANG ...MENAFI HANYA AIR LIUR SAJA

Bismillahirrahmanirrahim.

" MARHEAN TERBUKTI SALAH MASUK JEL'
                              TETAPI
PEMIMPIN HANYA PERLU NAFI SAJA

Yang mencuri akan dibuktikan melalui bukti barangan yang didakwa dimiliki oleh tertuduh namun  bagi hak tertuduh pula dia  perlu membuktikan bahawa sesuatu barang kes itu adalah haknya dan bukan harta curi.

Pembuktian dikedua-dua pihak inilah yang bakal menentukan siapa dipihak yang benar dan siapa bersalah. Inilah prosedur yang terpakai didunia

Tetapi hari ini riuh satu dewan persidangan di Parlimen apabila dana RM2.6 billion yang didakwa oleh Najib sebagai derma dipertikai lagi.

Walau pun AG telah menghalalkan namun pembuktian secara telus adalah perlu. Kalau setakat menafi secara lisan tanpa bukti nyata, semua dakwaan itu pasti menjadi pertikaian selamananya samaada olih pemimpin mahupun rakyat.

Seperti juga pendedahan olih media luar negara tentang money trail Yang dibuktikan kebenarannya melalui beberapa transaksi serta salinan dokumen bank . Dan ini sekali gus membuktikan bahawa dana itu bukan dari Raja Arab tetapi dari punca 1MDB.

Tetapi apa yang berlaku tiada satu pun pembuktian yang menunjukkan bahawa dana yang Najib terima itu datangnya dari Raja Arab ? Serta tiada pembuktian langsung bahawa pemulangan itu juga kepada Raja tersebut.

Oleh itu apa yang berlaku hanyalah penafian air liur saja tanpa pembuktian sahih.

Begitu juga terhadap tuduhan Dr Mahathir tentang projek Forest City yang dikata bukan berstatus free hold .

TETAPI apabila dibuktian oleh Dr Mahathir secara bergambar tentang kebenaran "pegangan bebas' atau ' free hold" , bukan penafian yang dilakukan tetapi dia pula dituduh nyanyuk dan diungkit pula kes pelaburan yang dikata sama dengan yang berlaku sebelum ini.

Inilah masalahnya, kerajaan Najib tidak berani untuk berdepan dengan realiti tetapi sanggup hidup dalam fantasi yang Najib sendiri mengolah jalan ceritanya.

Kebenaran apa yang ingin dicanang olih Najib dan kuncunya ni,???

                Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment