Sunday 5 March 2017

THE PROMISED LAND : KETAKUTAN NAJIB SEMAKIN NYATA.

Bismillahirrahmanirrahim.

"KEM NAJIB DAH TAK TENTU HALA"

Pada bait bait terakhir Kerajaan Najib aka UMNO ini, semakin terserlah dan semakin nyata ketakutan nya.

Ketakutan terhadap keterampilan Dr Mahathir aka Penasihat PPBM serta kelantangan Shafei Afdal aka Presiden Parti Warisan Sabah dalam membalun Najib kerana pembohongan yang dilakukan terhadap rakyat dinegara ini telah membuatkan sesiapa saja di Pejabat Perdana Menteri gundah gulana.

Samaada Menteri nya mahupun Setiausaha Najib , Tengku Sharifuddin dan tidak ketinggalan juga Rizal Mansor yang dahulu nya merupakan Pegawai Peribadi Rosmah yang kini berjawatan Penolong Pengarah Khas di Pejabat Najib, masih tidak ketinggalan dalam mempertahankan " gelembong" Najib.

Perasan ke tidak. Mereka ini hanya akan bersuara apabila sesuatu itu diutarakan oleh Dr Mahathir mahupun bekas Pemimpin UMNO.

Ternyata Isu Azmin ke, Kit Siang ke ataupun Guan Eng tidak sama rythmnya dan amat jarang sekali mereka ini menemplak dan.berhujah bersungguh sungguh dalam menepis.

Semenjak penubuhan PPBM serta Warisan di Sabah nampaknya kegelisahan pada diri Najib dan UMNO amat ketara, sehinggakan apa saja yang diterjah olih Dr Mahathir, secepat itu juga lah mereka melompat.

Tetapi apa yang pasti isu yang di balun Dr Mahathir tentang 2.6 billion yang masuk keakaun Najib tidak berjaya di patahkan malahan ianya berlarutan sampai hari ini. Bukan saja di Malaysia tetapi seantero dunia menganggap Kerajaan Najib adalah Kelepetrokasi. Dan dibuktikan melalui beberapa dakwaan dibeberapa mahkamah.

Begitu juga isu tentang Forest Hill diJohor, NAJIB Kata tanah untuk projek itu adalah pegangan ,leasehold, tetapi Dr Mahathir buktikan Najib menipu. Siap amik gambar lagi sebagai bukti.  Kantoi lagi Najib. Tapi geng Najib tetap  nak tegakkan benang basah.

Alih alih cakap pula Dr Mahathir dan nyanyuk. Kegilaan apa kem Najib ni,?

Tak pasal pasal terbongkar kes rasuah rumah unit bumiputra dijual kepada non bumi. Meletop lagi..Apa pun geng Najib tak berani bersuara..Senyap sunyi.

Apa yang kita nampak Najib dan gengnya dah haru biru atau kacau bilau. Tak tahu mana satu nak sanggah. Sanggah satu timbul satu. Macam macam hal.

Rahman Dahalan pun tengah senak perut. Kes perumahan yang dia masuk campur pun dah Meletop. Hari hari kena balun kiri kanan , begitu juga dengan Annuar Musa. Ada saja malapetaka mendatang.

Terbaru Nazri Aziz sergahan Dr Mahathir untuk bertanding di Padang Rengas, dijawap Dr Mahathir, kalau nak even bertanding lah di Langkawi. Tak terjawap pulak olih Nazri. HahahHa.

Nampak nya kem Najib dah serabut dan serabai, tak tahu lagi mana satu nak tuju. Ada saja hal hal yang mencemar imej dari geng geng nya. Apa nak jadi ni???

Tu tak masuk lagi kes Felda.

Hahaha malapetaka yang dah semakin dekat. Kita tengoklah sejauh mana permainannya .

Dengan PRU yang dikata telah menghampirinya , saya tidak yakin ianya akan berlaku pada tahun ini kerana memanjang kan usia adalah harapan bagi mereka.
Saya jangkakan tahun depan.

                    Cahaya Al Majid










2 comments:

  1. anda mengotori jiwa dengan politik yang mengarut...

    ReplyDelete
  2. Salam. Allah SWT juga telah mewahyukan kepada Rasullullah SAW untuk berjuang menegakkan kebenaran. Adakah jiwa Baginda juga kotor kerana memerangi kebatilan dan kefasikan?

    ReplyDelete