Saturday 11 March 2017

THE PROMISED LAND : RAKYAT ADA MASA DEPAN KE ???

Bismillahirrahmanirrahim.

KALAU MASIH BERTUANKAN
  KERAJAAN KLEPTROKASI

Terkedu dan tersenyum apabila Annuar Musa mengulas mengenai tajuk diatas.

Hanya kerana takut terhadap Dr Mahathir yang dilihat telah berjaya menyakinkan rakyat marhean bahawa negara ini diperintah oleh penyangak dan penipu dari kawanan serigala berjenama Barisan Nasional yang menyusahkan hidup rakyat', membuat kan Annuar Musa selaku Ketua Penerangan UMNO mengimbau kenangan lalu yang dia rasa  dia  " terpaksa" dan bukan ikhlas dalam mengangkat bekas Presiden nya iaitu Dr Mahathir sebagai Ketua yang berjaya dan berkaliber.

Nampak nya hanya kerana Najib telah mengangkat beliau setelah kehilangan segala maruah sebagai Ahli Parlimen dan telah disideline oleh UMNO sendiri, namun apabila jawatan besar dalam UMNO disandang atas strategi Najib , isu rasuah," pula membaluti dirinya.
Ingat kan dah serik tapi rupa rupanya..dah sebati dan jadi amalan..Macam-mana nak pisahkan!!!!

Macamana kita nak mempertaruhkan lagi masa depan negara kepada Kerajaaan pimpinan Kelepetrokasi ini. Dari atas sampai bawah...Semua rasuah..

Tak cukup dengan itu... Cukai GST, subsidi ditarik, harga barang meningkat , kos hidup meningkat, kehidupan rakyat bertambah susah, dan bermacam macam hal yang tidak terungkai dan di sorok oleh pemerintah.

Dari dana Tabung haji hinggalah ke Felda dan tidak ketinggalan dana KWSP dan KWAP, semuanya terusik dan dibelanja sesuka hati .
Pulangan jangan cakaplah..Sedikit memanjang.

Apa lagi harta negara atau Melayu yang tidak terusik.  Yang terjual dah tak terkira dan  yang dalam ura ura nak jual itupun tak kira lagi. Tak cukup juga lagi nak menyamun.

Silap silap duit zakat pun ditagihnya juga.

Tiada apa keperluan lagi bagi memertahankan Kerajaan Najib dan kerajaan Kelepetrokasi ini.  Semua nya menyusahkan hidup rakyat'.

Apa yang mereka luahkan kini semuanya pembohongan belaka. Tak da siapa nak mempercayainya lagi.

Tunggulah...Tun Mahathit dah membuktikan beliau berjaya mengangkat negara ini

Tapi..

Najib hanya berjaya mengangkat negara ini ketahap menyusahkan hidup rakyat' setiap hari dan dinobat sebagai Kerajaan Kelepetrokasi oleh dunia.

Jadi. ??? Mana satu pilihan rakyat ???

               Cahaya Al Majid


1 comment:

  1. penulisan awk ni blh mengambarkan kefahaman luar dan dalam cara awak berfikir.

    ReplyDelete