Tuesday 19 September 2017

THE PROMISED LAND: BALA YANG DIIDAM...TUNGGU JE LAH...

Bismillahirrahmanirrahim.

ULUL AMRI DAN PEMIMPIN SENDIRI YANG MENGUNDANG BALA.

Kesian teramat kesian terhadap Najib dan UMNO.

Segala apa yang mahu dibuat semuanya mendapat tentangan dari rakyat. Tiada lagi pujian melata dari rakyat untuk gerombolan UMNO lagi, semuanya gara gara pembohongan berterusan dari kepimpinanya.

Belum pernah terjadi kepada mana mana Perdana Menteri sebelum Najib dimana segala keburukan seorang Perdana Menteri dan isterinya dilelong di serata dunia kerana " perlakuan peribadi"nya.

Cemuhan masyarakat samaada masyarakat tempatan mahupun dunia terhadap Najib dan Rosmah kini berada ditahap yang paling tinggi dan memalukan .
Bukan saja diri mereka yang perlu merasa malu tetapi negara juga terheret sekali dan itu yang paling memalukan.

Yang paling memalukan adalah statement NAJIB yang katanya mahu membantu Amerika dalam meningkatkan ekonomi negara Uncle Sam Itu, samaada NAJIB sedar atau tidak seluruh dunia sedang mentertawakan Perdana Menteri Malaysia ini.

Agaknya, apakah perasaan Raja Raja Melayu terhadap perlakuan Najib dan isterinya dan adakah Raja Raja ini juga merasakan apa yang kita rasakan.

Sayang seribu kali sayang, kalau dizaman dahulu Raja Raja berkuasa penuh dalam hal pemerintahan dan hal ehwal agama tetapi kini Raja Raja Melayu hanya jadi lambang untuk dijaja olih parti politik demi kelangsungan kuasa mereka dalam mengaut kekayaan dan pada masa yang sama merusakkan perpaduan dan keharmonian rakyat demi undi.

Yakinlah apabila hati manusia bolih dibeli dengan wang ringgit dan apabila manusia sanggup menggadaikan keimanan hanya kerana kuasa dan apabila kata kata pembohongan mula dipertahankan, maka, tunggulah, bala Allah SWT pasti datang dengan segera dan tanpa diduga.

Cahaya Al Majid








No comments:

Post a Comment