Wednesday 8 November 2017

THE PROMISED LAND: NAIK! NAIK!! NAIK!?

Bismillahirrahmanirrahim.

RAKYAT BAKAL TRANSFORM JADI MALAIKAT MAUT BUAT PEMERINTAH!!!

Nampaknya fenomena naik naik dan naik sudah menjadi kemestian diera Barisan Nasional ni.

Walaupun hujan turun turun dan turun di seluruh negara terutamanya yang terlebih turun di Pantai Barat terutama di Pulau Pinang, Kedah dan sebahagian dari Perak.

Walaupun fenomena ini sedikit sebanyak dapat menyejukkan kepanasan hati warga marhean diatas kenaikan harga minyak namun disesetengah bahagian di negara ini pula ada  yang mendung, namun, untuk mengelak perasaan menggelegak hati terhadap Pemerintah atas kenaikan minyak ini sudah tidak terbendung lagi.

Rata rata sindiran, carutan mahupun ungkapan makian terhadap pemerintah iaitu Barisan Nasional dan Najib nampak nya sudah tidak terkawal lagi.

Walaupun ada dedakian pihak UMNO dan Barisan mempertahankan kenaikan ini kerana mendapat upah atau ganjaran dari ketua ketua cybertrooper UMNO namun kehangatan keceluparan kata kata yang dihamburkan olih pengguna menambah lagi kebencian rakyat marhean terhadap kepimpinan sekarang.

Walaupun kerajaan Pemerintah tetap bermegah dengan " sifir" pengiraan harga minyak yang " dikata" mengikut harga pasaran semasa, namun, jika dibanding kan dengan negara jiran yang menggunapakai sistem yang sama, tiada pula sebarang perubahan harga minyak distation mereka.

Atau adakah kerana nilai ringgit kita tidak stabil atau nilainya samakin rendah dan lemah berbanding negara jiran.

Nampaknya kebencian dan kemeluatan rakyat terhadap ketidakupayaan kerajaan memerintah dalam membendung segala kenaikan ini bakal menjadikan rakyat sebagai malaikat maut buat UMNO-BN dan seluruh kabinet Najib untuk dijadikan bacaan talkin pada PRU14.

Cahaya Al Majid


No comments:

Post a Comment