Thursday 12 July 2018

THE PROMISED LAND: KISAH 1001 MALAPETAKA MELAYU SEHINGGA 2020

Bismillahhirrahmannirrahim.

BUKAN SEMUA YANG MAHATHIR BUAT ITU BETUL BELAKA
DIA MANUSIA , KESALAHAN TETAP ADA
YANG PENTING ORANG MELAYU ISLAM KENA PANTAU DAN 'BALUN'
KALAU TAK BETUL.

1001 kisah telah bermula dan sedikit demi sedikit telah mula 'melenjan hati-hati' bangsa Melayu  dibumi ini . Tonggak serta tujahan 'simbolik' ini bakal melingkari penghidupan serta perjalanan bangsa Melayu untuk 2 tahun mendatang ini.

Dari isu bahasa Melayu, UEC, pelantikan bukan Melayu kepersada jawatan tertinggi,isu agama samaada 'khalimah Allah', ajaran sesat mahupun 'penghakiman' tentang soal tukar agama dan juga soal akidah bakal menghangatkan suhu negara.

Tidak ketinggalan kurangnya 'rasa hormat' serta kebiadapan 'pemimpin bukan Melayu' terhadap 'isu babi' yang baru saja meletop di Melaka juga  telah mengundang kemarahan orang orang Melayu.



SIKAP tidak sensitif penganjur Anugerah Pencapaian Kecemerlangan Agro Malaysia di Sekolah Pay Fong, Melaka, malam tadi menyebabkan beberapa wartawan beragama Islam dan Hindu hampir termakan daging khinzir sebaik menyedari hidangan itu diletakkan di atas meja.

Begitu mudah!!!!! Ayat biasa yang tidak perlu dibayar...
Perlukan lagi wartawan mahupun jemputan dari kalangan orang Islam menghadiri
program Menteri bukan Islam yang secara terangan  'memperlekehkan' umat Islam?

Penganjur mohon maaf, tak sengaja 'jamu' babi pada Muslim


Islamic authorities in Malaysia have declared Ahmadi Islam as a deviationist sect because its followers believe Mirza Ghulam Ahmad of Qadian, who died in 1908, is the promised Messiah.


Kementerian Pendidikan akan melaksanakan pengiktirafan Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) seperti yang terkandung dalam manifesto Pakatan Harapan (PH).
Menterinya, Dr Maszlee Malik berkata, pihaknya tidak akan melakukan pusingan U atau flip-flop terhadap manifesto yang dijanjikan.

Tidak cukup dengan itu dua jawatan tertinggi dalam perundangan negara juga mengalami 'tsunami' yang diciptakan olih bukan Melayu. Hanya kerana desakan politik dan tidak berpaksi kepada 'perkenan olih YDPA"?maka ini terjadi :-

Tekanan ke atas Raus dan Zulkifli untuk meletak jawatan bertambah dengan yang terbaru daripada Persatuan Peguam Bela Sarawak (AAS), olih Presidenya Ranbir Singh Sangha.

Presiden Majlis Peguam, George Varughese dalam satu kenyataan pada 16 Mei lalu turut menggesa Raus dan Zukkefli berundur kerana kerajaan pimpinan BN yang mencadangkan dan menpertahankan.

Andaikata jawatan itu dipegang olih orang bukan Islam, adakah mereka akan melakukan tindakan yang serupa??

Persoalan terhadap apa yang berlaku ini hanya akan dijawap olih 'ultra'
Melayu Islam pada tahun 2020.

Cahaya Al Majid.


10 comments:

  1. KAU SPECIES MAKHLUK CILAKA...KAWAN KAU DIN TURTLE KENA SIKSA DALAM KUBUR,,,PADAN MUKA DIA..

    BILA KAU MAMPUS NAMTI BARU KAU TAHU,,PAKAI NAMA CAHAYA AL MAJID..PERANGAI LAGI TERUK DRP SETAN. PENYEBAR FITNAH

    ReplyDelete
  2. Alfatihah..buat arwah Din Turtle. Kenapa takut Dengan KEBENARAN. Orang tak berugama saja Yang suka mendoakan keburukan.

    ReplyDelete
  3. Kpd semua kaum dan agama di Malaysia, satu peringatan ikhlas jika anda hendak mempertimbangkannya:
    Berani bermain api, beranilah juga sedia terbakar.

    AKAN DATANG HARINYA DI MANA KITA SEMUA AKAN TERPAKSA MENERIMA HAKIKAT INI:
    KALAH JADI ABU MENANG JADI ARANG.

    Hilanglah kenikmatan keamanan, kegembiraan dan kasih sayang sesama kaum di tanah ini kerana anda sedang menyemainya, maka anda akan 'menikmati' hasil tuaiannya.

    INNALILLAH WAINNAILAIHIRAJIUN.

    ReplyDelete
  4. BUKAN SEMUA YANG MAHATHIR BUAT ITU BETUL BELAKA
    DIA MANUSIA , KESALAHAN MAHATHIR TETAP BANYAK ADA
    YANG PENTING ORANG MELAYU ISLAM KENA PANTAU SELALU
    DAN 'BALUN' MAHATHIR KALAU DIA TAK BETUL....

    Kah3... Tauuu pong...

    ReplyDelete
  5. Benar tetap benar, Salah tetap Salah.

    ReplyDelete
  6. 26-12-2019 Sehari selepas sambutan kelahiran Namrud/Tammuz/HorusMata1.
    Gerhana Matahari penuh bermula dari jazirah arab & jatuh tepat di selat sempit Tebrau. Superkonduktor bulan akan berada dibawah matahari menarik air garam laut menjadi pasang, sambil langit tengkujuh menangisi bumi tercinta.
    3 malam saya bermimpi air laut melimpah memasuki kota. Diikuti mimpi yang sama oleh isteri saya.
    Kebetulan penjajah Al-Aqsa keluar kenyataan bahawa mereka sedang bersiap untuk menghadapi gempa terbesar yang akan melanda jazirah arab dalam waktu terdekat yang tidak dapat diramalkan.
    Mungkinkah akan berlaku pada 26-12-2019?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Alhamdulillah, Allah SWT telah mula menyampaikan berita berita "ghaib" kepada "yang dikasihi Dan terpilih. Inshaallah bila sampai *waktu"nya,Allah pasti tautkan Kita.

      Delete
    2. ironinya rakyat johorlah yang banyak memberikan kemenangan kepada lambang siMata1 bagi membolehkannya menguasai Malaysia. Dan gerhana Matahari Penuh jatuh tepat di Selat Tebrau sehari selepas ulangtahun kelahiran Namrud/Tammuz/HorusMata1.
      Ingat lagi tak kejadian banjir besar di Kuantan tak lama sesudah Pakatan Rakyat bersetuju nama Allah digunakan oleh pihak gereja.
      Begitu juga banjir besar di Kelantan sebelum puak2 Piramid keluar dari Parti Bulan.

      (QS. Maryam: 88-92):
      Dan mereka berkata, “Tuhan Yang Maha Pemurah mengambil (mempunyai) anak.” Sesungguhnya kamu telah mendatangkan sesuatu perkara yang sangat mungkar, hampir-hampir langit pecah karena ucapan itu, dan bumi belah, dan gunung-gunung runtuh, karena mereka menda’wakan Allah Yang Maha Pemurah mempunyai anak. Dan tidak layak bagi Tuhan Yang Maha Pemurah mengambil (mempunyai) anak.”

      Terjemahan surah Al-kahfi ayat 4:
      Dan juga Al-Quran itu memberi amaran kepada orang-orang yang berkata:" Allah mempunyai anak".

      Terjemahan surah Al-Kahfi ayat 5:
      (Sebenarnya) mereka tiada mempunyai sebarang pengetahuan mengenainya, dan tiada juga bagi datuk nenek mereka; besar sungguh perkataan syirik yang keluar dari mulut mereka; mereka hanya mengatakan perkara yang dusta.

      Delete
  7. Masanya semakin hampir .luka lama kan berdarah kembali..

    ReplyDelete
  8. Salam..anon 11.17...jaga adab berkata2...lebih baik kau sedekahkan alfatihah pada orang yg telah meninggal dunia..bukan menghina....jgn kau buka aib org tanpa kau sedari kau sendiri telah mengaibkan diri kau sendiri..

    ReplyDelete