Monday 20 April 2020

THE PROMISED LAND: SIAPA YANG LEBIH MEROSAKKAN?

Bismillahhirrahmannirrahim.

Semenjak DAP terlepas kuasa, nampaknya salakan Lim Kit Siang, terhadap PN,tiada sempadan waktu, siang atau malam, sama saja.
Untuk membezakan.antara putih atau hitam, pun dibalun tanpa tara, seolah olah Kerajaan PH yang didukong nya dahulu ibaratkan kain yang suci, begitulah taksubnya Cina seorang ni.

Kalau dibandingkan antara PM Singapura Lee Hseng Loong dengan Lim Kit Siang, ketaranya antara.langit dan bumi. Walaupun Bangsa Melayu merupakan minority diSingapura dan bangsa Cina adalah majoriti,namun, PM Singapura amat fasih bertutur berbahasa Melayu walaupun dikelilingi olih ramai menteri kabinet dari kaumnya.

Berbanding  Kit Siang yang telah lebih 60 tahun duduk di Malaysia,yang majoritinya adalah orang Melayu dan diparlimen nya pun ramai dari orang Melayu,namun, penguasaan Bahasa Melayu nya amat menyedihkan. Itulah Kit Siang.

Tak habis habis Lim Kit Siang menyalak, macam anjing menyalak bukit lakunya!
Kerana kesalahan Dr Adham tersalah sebut 500 negara dan isu minum air suam,Tak habis habis dia menyalak..macam nak terkeluar anak tekak.

Walauapapun, kesalahan Dr Adham Baba tu, tak merosakkan langsung ekonomi negara berbanding kesalahan.anaknya Lim Guan Eng!!

Guan Eng selama 21 bulan menjadi Menteri Kewayangan di Kementerian Kewangan pula telah  menjual beberapa asset berharga negara. Berbillion ringgit nilai aset telah dijual secara lelong olih Guan Eng dengan alasan untuk membayar hutang negara, alih alih, selepas PH hilang kuasa, didapati, hutang negara yang diwarisi.dari Kerajaan BN berjumlah RM686 billion tidak berkurangan malahan meningkat pula keparas hampir RM1 Trillion.

Olih itu yang Mana satu lebih buruk atau lebih memudharatan , Dr Adham Baba yang tersalah cakap atau kesalahan anak Lim Kit Siang yang meningkatkan negara hutang negara keparas 1 Trillion?

Tapi bagi Kit Siang, lebih baik negara ni dirudum dengan hutang, supaya senang, puaknya untuk melumpuhkan kebangkitan bangsa Melayu!!! Tak gitu.....!!!

Cahaya Al Majid.

No comments:

Post a Comment