Wednesday 13 May 2020

THE PROMISED LAND : PENYOKONG MUHYIDDIN TOLAK DAP TAPI...

Bismillahhirrahmannirrahim.

TETAPI MAHATHIR JILAT DAP.

Antara alasan yang dihembur Mahathir kenapa beliau letak jawatan dan Muhyiddin membawa keluar PPBM adalah kerana terdapat majoriti Ahli dalam PPBM secara nyata menolak Cina DAP.

Ramai dikalangan pemimpin Melayu dalam PPBM sememangnya tidak senang hati dengan tindakan pemimpin DAP yang mulut lancang dan tindakan segelintir dari pemimpin DAP yang terang terangkan memperlekehkan  orang Melayu telah membuktikan tekad mereka untuk bercerai dengan Pakatan Harapan.

Kebanyakakan isu yang melibatkan orang Melayu selalunya diperlekehkan olih puak DAP ini.
Samaada Ronie Liu  R ke atau R Ramasamy, Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang semuanya 'berketumbukkan" dalam memperlekehkan samaada bangsa Melayu mahupun Bahasa Melayu.

Samaada diutara mahupun diselatan Tanahair termasuk diSabah dan Sarawak, kelompok DAP ini seakan akan 'sehati sejiwa" dalam memunahkan imej Melayu.

Terima kasih Muhyiddin, terima kasih dengan team anda kerana  berjaya membenteng 'kesombongan' puak ini dari terus berleluasa dari menghina orang Melayu,agama Islam Dan Raja Raja Melayu.

Terima kasih kerana anda telah berjaya menyekat kemaraan "sikitul' Mahathir dengan membawa keluar Bersatu atau PPBM dari Pakatan Harapan.

Hanya kerana Mahathir telah termakan budi puak DAP, kerana membolihkan dia berkuasa sebagai PM semula,maka perlukah Melayu mengikut kehendak dan.kemahuan beliau lagi?

Isu Mahathir terlalu tunduk terhadap kemahuan Cina DAP amat ketara sekali.

Isu Dong Zong, isu ICERD, isu tuliskan jawi serta isu pembunuhan anggota bomba masih tak selesai dan bermacam macam alasan diberikan untuk melengahkan isu ini.
Banyak tekanan telah dibuat olih puak DAP namun suara Mahathir sudah tenggelam dan ada diantaranya amat mengguriskan hati hati orang Melayu.

Selama 21 bulan Mahathir memerintah,tidak.ada satupun usaha untuk membantu orang Melayu melainkan penghinaan yang dihemburkan.

Apa yang telah memuaskan hati dan nafsunya adalah melihat Najib dibawa ke Mahkamah dan mendakwa negara sudah bengkrap.

Alih alih apabila covid 19 melanda terburai semua, negara mempunyai 2 Trillion Ringgit dalam simpanan dan 9 tahun Najib memerintah, simpanan negara berjumlah 1.2 Trillion Ringgit berjaya dibuat.
Dimana kebenaran negara bengkrap tu....

Mamak tetap Mamak..lidah bercabang berpisah tiada, macam ular...

Cukup cukuplah .

Cahaya Al Majid.






No comments:

Post a Comment