Monday 24 August 2020

THE PROMISED LAND : 6BILLIUN PERGI KEKRONI? 10 % SIAPA PULAK DAPAT?

Bismillahhirrahmannirrahim.

Patutlah Mahathir dan DAP Panas!!!
Tak tidur malam nakkan kuasa ,
Rupanya ada kes salahlaku besar terjadi!!!!

Hari ini satu Malaya "terkedu" kerana bekas Menteri Kewangan PH didapati telah menganugerahkan sebanyak 101 buah Projek bernilai RM6 billion.

Semua projek ini telah diberi secara 'direct nego' atau 'rundingan terus". Lim Guan Eng dan Mahathir selalu mengatakan bahawa negara banyak hutang dan nak bangkrap atau tidak ada duit dan tiada lagi projek direct nego'.

Tetapi......

Lazimnya projek "direct nego' ini selalunya yang dipanggil untuk melaksanakan projek adalah dari kalangan syarikat yang rapat dengan mereka dan sememangnya akan dianugerahkan kepada kroni rapat saja kerana harga dan speksifikasi projek
bolih dirunding.

Kalau duhulu Mahathir dan Dap terutama  dan Lim Guan Eng selalu mengatakan tiada lagi projek runding terus dibawah kerajaan PH,tetapi sebaliknya  dalam diam diam Lim Guan Eng telah menyerahkan 101 projek bernilai RM 6.billion tanpa diketahui olih sesiapa sehinggalah hari ini dan "kejutan" itu didedahkan di Parlimen olih Menteri Kewangan T Zafrul.

Peergh... itu baru satu saja pendedahan belum lagi dikorek sepenuhnya.

Untuk itu satu siasatan perlu dibuat bagi menyiasat akan hutang dan harta negara yang telah dijual olih Kerajaan PH ini.
Hutang bond samurai dan bond panda perlu dibentangkan kepada rakyat.
Kemana dan dimana duit 2 bond tersebut telah dibelanjakan.

Begitu juga dengan harta luar negara yang telah dijual,samaada harta tetap mahupun pegangan share negara,semua itu perlu dibentangkan olih T Zafrul di Parlimen.

Kemana dan dimana duit itu dibelanjakan?

Kerajaan Pakatan Harapan pimpinan Mahathir perlu disiasat, kerana dalam masa 22 bulan mereka memerintah, hutang yang dijana PH melebihi RM200.billion dan harta yang dijual pun melebihi RM80 billion.

Dengan pendedahan terbaru ini,maka,segala laungan Mahathir dan PH terutama Lim Guan Eng dari DAP tentang intergriti dan good governance hanyalah pembohongan bagi menutup "penipuan mereka saja.

Dengan pendedahan T Zafrul ini maka Mahathir ,Lim.Guan Eng Dan seluruh kabinet Pakatan Harapan bolihlah menantikan "bala secara berjemaah" dan segala sumpah laknat rakyat keatas mereka semua bakal diwariskan kepada anak ,cucu dan keturunan mereka.

Cahaya Al Majid.


1 comment:

  1. Tengkayu da tertembak kaki sendiri tak lama lagi kena tukar..ada jawatan kosong tu nanti err tuan penulis tak nak apply ke?tak perlu ada kelulusan tinggi pun cukup sekadar bongok pun takpe..

    ReplyDelete