Monday 11 February 2013

LANGKAH SUMBANG NAJIB : 'MUHYIDDIN IN THE MAKING"

WATAKNYA SUSAH DIBACA : INI YANG DIKATAKAN AHLI POLITIK. MINDANYA BERGERAK 360% 24 JAM. SATU SATUNYA "ANAK MELAYU"  YANG BERHATI MELAYU. BERPENDIRIAN SERTA TEGAS DALAM KELEMBUTAN  INSHAALLAH BELIAU AKAN KE PUNCAK
Assalammualaikum

Cubaan Barisan Nasional, dibawah kepimpinan Najib Tun Razak untuk membeli ' jiwa-jiwa' Cina Pulau Pinang dengan cara mendatangkan penyanyi Korea Psy untuk meraih sokongan  bagi pihak  Barisan Nasional nampaknya 'kecundang" serta 'merendahkan" jawatan ' Perdana Menteri" itu sendiri. Wajarkah ' Najib" mengumumkan nama " idola " itu dikhalayak ramai??.

Tiada gunanya ditagih undi Cina Pulau Pinang lagi, kesepakatan mereka untuk memberikan kepercayaan kepada DAP sudah jelas. Pemimpim pemimpin parti komponan BN yang lain seperti UMNO, MCA, Gerakan serta lain-lain hanyalah 'bernyayi' saja. Mereka hanya mengembar-gemburkan isu .Mereka tidak lebih  melainkan  hanya main 'silap mata' kepada Najib serta  bercerita-cerita  'fantastik' atau ' illusion' semata-mata untuk dapatkan ' "duit gugur" dari atas.

Bagi pandangan melayu melayu  yang diatas pagar, semua ini tiada bezanya , kalaupun UMNO menang banyak kerusi di Pulau Pinang, kerusi Ketua Menteri tetap akan diberikan kepada Cina. Oleh itu tiada keperluan untuk mereka 'beriya-iya' atau bermatian-matian untuk Barisan Nasional. Melayu dan Mamak Pulau Pinang dan bagi peluang dahulu kepada BN memerintah tetapi akhirnya Melayu juga yang tertendang keluar dari Pulau Pinang. Salah siapa??

Oleh itu jangan bazirkan masa, duit rakyat serta terpengaruh dengan 'dongengan" pemimpin BN ini, semuanya sampah belaka. Jangan diharap  Gerakan atau MCA untuk 'menawan' Pulau Pinang kerena disebabkan mereka Melayu dan Mamak dipinggirkan. Kebanyakan dari mereka sudah berpatah arang dan 'kecewa' dengan peristiwa lama. Perlu diambil iktibar juga, kebanyakan Melayu dan Mamak yang dulunya tinggal dipulau tetapi kini semuanya sudah berpindah ketanah besar, oleh itu jumlah undi kumpulan ini sudah mengecil dan menjadi minoriti di tanah pulau tersebut.  Salah siapa??

UMNO perlu ingat bahawa Bangsa melayu merupakan kaum yang  kenang budi apabila termakan budi tetapi kepada dua bangsa ini Cina dan India yang sudah merasakan 'besar diri' semua itu tidak perlu dan mereka akan mengatakan bahawa pemberian itu semua adalah tanggungjawap kerajaan. Sifat 'kenang budi' tiada didalam kamus mereka. UMNO harus ingat, berkawan dengan kaum ini ada batasnya dan bukan boleh kongsi semuanya. Sifat mereka amat terang dan nyata terhampar, mereka inginkan apa yang Melayu punyai, sanggupkah UMNO melepaskanya??

Begitu juga kepada pemimpin PAS dan PKR ,sanggupkah kamu 'bersengkokol' dengan mereka-mereka yang pada akhirnya akan 'menikam kamu balik'. Fikirkan lah..Sudah bermacam-macam 'kes besar' berlaku, semua "pembelotnya" adalah dari species   dan kaum yang sama. Ingat Firman Allah SWT, 'mereka tidak akan berhenti mencoba kamu sehingga kamu sanggup mengikut agama mereka".' Dihati mereka terdapat kesumat terhadap kamu".

Sekiranya UMNO menterjemahkan 'satu isu pokok' (rahsia ) kepada orang Melayu di Malaysia, saya berkeyakinan, untuk BN menyapu lebih 2/3 undi pada PRU 13 ini akan menjadi mudah dan Melayu akan bersatu serta menjadi 'kesatuan' yang paling kuat.

Kelemahan ketara BN :
1. Terlalu banyak memberi kepada bukan Melayu, Melayu rasa terpinggir dan terabai.
2. Terlampau 'meng 'lembu' kan' Melayu- seolah-olah Melayu ini bodoh
3. Cubaan 'membersihkan" watak ' yang ' busuk'.
4. Pemilihan ' pemimpin' yang tiada berkeperibadian"
5. Memaksimumkan ' hutang' kepada anak-anak Melayu.
6. Pemimpin tidak mesra .'bongkak' , ' sombong serta ' berlagak'.

                        ' sesunggunya kebenaran itu amat pahit untuk di telan'

Ikhlas dari : Cahaya Al Majid






2 comments:

  1. Berhati-hati dalam mengharapkan datangnya kepimpinan bagi ummah malayu. komen ini dari insan tanpa prejudis daan tidak mendokong sebarang parti politik apatah lagi menerima demokraai sebagai wadah struktur siasah dlm kehidupan.

    MY mungkin terlihat bersih... nak kenal peribadi beliau boleh kita biaskan pada wakil zionist di nusantara. mereka lebih mengenali latarbelakang pemimpin bernama muhyideen ini lebih dari kami orang malayu khususnya orang johor. pendek kata kisah beliau dalam poket kerajaan tumasik.

    pernah dengar kisah empangan linggiu? pernah tertanya mengapa tiada dokumen perjanjian air empangan linggiu? pernah dengar yang tumasik bayar USD100 juta berhubung pengambilalihan kawasan yang meliputi 55 bukit tersebut?
    Kemana wang tersebut ditransaksi?
    Betul ke wang tersebut ke akaun Tabung Warisan Johor?
    Adakah beliau tahu Tumasik selain memanipulasikan tujuan pengambilalihan tanah tersebut sebenarnya telah menenggelamkan kota purba bernilai amat tinggi dari sejarah dan harta yang terkandung di dalamnya?
    Tahukah tujuan zionist nusantara tumasik ini agar melupuskan sejarah gemilang bangsa melayu agar malayu tak tahu kekuatan sebenar mereka?
    Bagaimana umpan digunakan melalui anak saudara perempuan Goh Coh Tong perdana menteri tumasik ketika itu?

    Inikah pemimpin malayu yang kita nantikan? Ini hanya satu kisah dongeng tentang MY...tak perlu percaya. Cuma lapangkan masa untuk pergi ke empangan linggiu dan akan dilayan amat "mesra" oleh tentera tumasik yang mengawal..kaqasan terlarang...Ya di bumi milik sendiri tapi tidak dibenarkan masuk! Siapakah yang punya angkara?!

    banyak lagi kisah pemimpin bersih ini kalaumenilai melalui kulit..

    ReplyDelete
  2. Wsalam. Jangan tersalah taksir. Beliau bukan pemimpin Ummah untuk Melayu tetapi adalah 'pembetul' kepada Melayu UMNO. Walaupun beliau didakwa melakukan 'berbagai' kesalahan seperti yang didakwa, tetapi itu mungkin untuk pertubuhan mereka dan perjuangan mereka bukan untuk Islam. Yang saya pandang ' beliau' sebagai seorang 'ahli politik' yang matang dan 'berpandangan' tidak seperti yang lain. Itu yang membezakan. Kalau mereka semua sama, tiadalah diperlukan ' ketua' untuk memimpin.

    ReplyDelete