Tuesday 17 December 2013

THE PROMISED LAND : ADAKAH NAJIB AKAN MENYERAH DEMI UNDI CINA??

CINA TETAP CINA
TAK DA NYA NAK JADI MALAYSIAN
MALAYSIA NAK DI JADIKAN CHINA ADALA!!!
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim
Cina, adalah bangsa yang telah terlampau diberikan muka olih pemimpin Melayu terutama UMNO dan kelompok Cina ini terbahagi kepada dua kumpulan yang bersatu hati. Pertama Cina MCA dan Gerakan dan disebelah pembangkang pula ada lah Cina DAP. Kesemua mereka ini hanya mempunyai satu matlamatsaja iaitu"  bagaimana caranya hendak menCINAkan Malaysia" walau dengan apa cara sekalipun. Itulah Cina di Malaysia.

Bangsa yang dikenali sebagai' manis mulut' dan 'menikam dari belakang ' ini hanya 'rambut saja yang lurus' selainya 'suka membelit'. Kalau dahulu 'gerakan subversif' merekalah dalangnya, kini dulu dan selamanya tetap 'kelengking berkait'. Bangsa yang tidak bolih dipercayai , iaitu bangsa yang melakukan sesuatu diatas 'ajenda' tersembunyi'.

Walaupun mereka ini duduk semeja dalam Kerajaan, namun, isihati dan hala tujunya tetap 'berkiblat' kepada kepentingan 'bangsa mereka' itulah manusia yang dikenali sebagai 'gunting dalam lipatan' namun kebanyakan pemimpin UMNO kebanyakannya ;jiwa' mereka telah tergadai kepada bangsa ini, tidak ketinggalan juga Perdana Menteri Malaysia iaitu Najib Razak

Melalui kata-kata 'hikmat Najib" selagi ada bulan dan bintang' selagi itu Sekolah Cina akan tetap berdiri teguh. Melalui kata-kata inilah yang  membuatkan kaum Cina terasa 'tinggi diri dan 'bongkak' sehinggakan kaum Cina dengan senang hati telah 'mengencingkan Najib' secara terangan di PRU yang lalu. Hanya dengan kepandian Najib, yang secara rela telah membelanjakan ratusan juta untuk bangsa ini tetapi pada akhirnya 'Najib' juga yang 'terkencing" dalam seluar sendiri." apabila keputusan PRU menyerlahkan kaum Cina hanya menyokong DAP atau Pembangkang.

Siapa yang dilihat 'bodoh' pada masa itu.? Najib dan kepimpinan Barisannya.

Sati persatu percaturan dimainkan olih kaum Cina, namun, Najib dan pemimpin UMNO yang 'buta mata dan buta hati' terhadap desakan kaum Cina. Kini DAP atau kaum Cina lain  samada dari DAP. MCA, Gerakan mahupun Cina PKR bersatu hati didalam menuntut agar Pengarah Pelajaran Malaysia Pulau Pinang diagihkan kepada kaum mereka . Walaupun jawatan itu ditentukan olih Kerajaan Persekutuan, namun, disebabkan kerajaan Negeri Pulau Pinang dibawah kuasa kaum Cina, maka, tuntutan ini dibuat. 

Sebenarnya ini merupakan satu 'penghinaan' kepada Melayu sebenarnya kalau dilihat secara 'simbolik'. Rata-rata semua tahu bahawa tidak ramai dari kelompok bangsa Cina ini yang menghambakan diri dalam Kerajaan, kerana, rata-rata didalam Kerajaan 90% kakitangan awam adalah Melayu. Untuk 'menjerat' 'kata hikmah Najib' yang diomong-omongkan kepada kaum Cina, kini, puak ini menuntut 'jawatan tersebut'. Kita tengok, apa tindakan Kerajaan Najib nak buat. Adakah Najib dan gerombolannya akan menyerahkan apa yang Melayu pegang bertahun lamanya kepada Cina, semata-mata  untuk 'membeli jiwa Cina'?

Kita tunggu..apa tindakan Najib!!!!

                                                    Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment