Sunday 10 May 2015

THE PROMISED LAND : 'GANJARAN ALLAH BAYAR TUNAI??? DI DUNIA

'GANJARAN'  ALLAH DIBAYAR TUNAI
SEWAKTU HAYAT DIKANDUNG BADAN


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.


Masa berlalu  dengan pantas. Satu demi satu "kekhilafan" berlaku tanpa disedari. Semua 'tindak balas atau 'cubaan menepis' yang cuba membenarkan tindakan sendiri', nampaknya , semakin menjerat pula jadinya. Adakah Allah SWT telah menutup 'pintu hati dan  akal' mereka?

Kebodoan serta ke'bangang' an mereka semakin terserlah dan terbelit dalam tindakan sendiri. Kemana mereka ingin berselindung? Dibalik batu? atau 'disebalik  alasan'' ?Namun untuk mereka mengaku 'salah' atau 'mengaku terkhilaf'" amat jauh sekali. Begitulah lumrahnya manusia , Bagi seseorang manusia apabila ";amanah'  yang digalaskan atas kerelaan diri  sendiri tetapi pada akhirnya 'amanah' itu juga yang 'menjerumuskan' mereka kealam 'kehinaan' apabila 'ketakwaan dan keimanan'  tidak dijadikan 'dinding' atau benteng  namun  kemewahan duniai yang menguliti kehidupan kemewahan   dijadikan  pegangan sebagai ''ukuran' .

Begitulah rendahnya nilai budi  manusia apabila mengukur kehebatan manusia melalui kemewahan dan kekayaan.   . Namun apa yang dijanjikan Allah SWT iaitu 'syurga'Nya sebagai ganjaran untuk mereka yang merendah diri dan 'beramanah' , tidak dijadikan 'pegangan' malahan 'diremehkan pula olih sesetengah golongan. Begitulah rasanya 'nikmat' bagi manusia yang sememangnya 'dilencongkan' hatinya olih Alllah SWT, sebagai 'tauladan' untuk  contohan kepada orang  lain.

Mari kita merenung kisah dibawah ini.


Ramai yang mempertikain tindakan Tabung Haji dalam membeli tanah milik 1MDB dengan harga yang terlalu tinggi. , ditambah burukkan lagi 'urusan itu' dibuat secara 'tunai' .Sepatutnya urusan ini dibuat melalui proses biasa tetapi apa yang berlaku dalam tranksasi ini amatlah luar biasa. Itulah yang banyak menimbulkan kecurigaan. Salah siapa? Semuanya salah 'tangan-tangan'  'pememegang amanah' tadi. tetapi adakah mereka sebenarnya 'memegang amanah'? Itu terpulanglah kepada anda untuk menilainya.

Tetapi hari ini Najib menafikan bahawa 'transaksi' pembelian tanah TRX  ini bukan lah sebagai satu 'bail out' terhadap 1MDB tetapi lebih kepada urusan perniagaan yang dikata bakal meraih keuntungan ratusan juta malahan ribuan juta sekiranya projek TRK itu terlaksana..

Kalau benar urusniaga ini dikatakan akan membawa 'untung' besar dan sememangnya' dalam portfolio TH untuk menjana keuntungan, kenapa perlu 'menjual' semula tanah ini? Tidakkah tindakan ini tidak beretika dalam memegang  'amanah'? Dan kenapa perlu takut dan tergesa-gesa untuk  'menjual semula'. Apakah rasionalnya? Atau TH sendiri tidak pasti akan 'masa depan TRX '  seperti yang digambarkan olih 1MDB. atau Najib ?

Kalau benar-benar TH tidak 'dikuasai' olih 'kuasa ;politik', kenapa harus tunduk dengan 'nasihat Najib'? untuk menjual semula tanah ini? Tidakkah 'pelaburan' untuk tanah seluas setengah padang bolasepak yang berjumlah lebih RM188 juta ini dikata menguntungkan TH? Sepekara lagi , adaakah TH bakal dapat semula ' cash money'nya  dari pembeli yang dikata bakal meraih keuntungan 'atas angin' sebanyak RM 5 juta? semasa S n P ditandatangani ?

 Kalau begininya 'etika' nya Pengurusan Tertinggi TH dalam menguruskan 'dana bakal-bakal- haji' maka amat malanglah  nasib 'pendeposit' TH serta masa depan TH itu sendiri, kerana Pengurusan Tertingginya tiada kuasa sendiri untuk menentukan hala tuju tetapi sebaliknya 'tunduk' kepada kuasa politik atau PM untuk menentukan jalan..

Kalau benar Najib telah nampak keuntugan yang amat lumayan untuk diraih olih TH, kenapa beliau sendiri 'menasihati' Lembaga Pengarah TH untuk 'menjual harta tersebut', sepatutnya beliau sendiri menghalang penjualan ini demi membuktikan kepada rakyat atau pendeposit bahawa 'pulangan terhadap pelaburan adalah 'pasti', .

Namun semua kisah yang menyelubungi 'kegagalan' pemerintah Najib tidak terhenti setakat ini. Banyak lagi kejadian sebelum ini yang belum terjawap . Namun apa yang dapat dilihat  kes TH/1MDB gagal ditangani secara 'berotak' malahan 'kelemahan' Najib untuk menyelesaikan masaalah dilihat 'fail' lagi.

                                          Image result for imej najib

Datuk Seri Najib Razak hari ini menafikan pembelian tanah 1Malaysia Development Bhd (1MDB) oleh Lembaga Tabung Haji pada harga RM188.5 juta ialah satu tindakan menyelamat atau “bailout”, mengatakan isu itu diputar belit bagi memperlihatkan seolah-olah Tabung Haji menggunakan wang pendeposit untuk menyelamatkan 1MDB daripada masalah kewangan. 


Kini 'ketempangan' Najib semakin terserlah.

 Anggota tertinggi UMNO , bermula dari Muhyiddin Yassin,Zahid Hamidi, Shafei Afdal, Hishamuddin Hussein, Ketua Pemuda UMNO KJ dan juga Ketua Putri Erni mula 'melafaskan' keraguan terhadap Najib.

Tidak ketinggalan juga, anggota barisan Nasional, MCA MIC dan juga mungkin dari Gerakan mula'berkotak' akan 'kegagalan' Najib dalam 'memperjelaskan' isu-isu 'wang rakyat' dan juga 1MDB.Apa lagi yang mahu di'pertahankan' olih Najib? Ketua Bahagian UMNO sudah di'brief'
 begitu juga dengan 'Timbalan Ketua Bahagian ' . Apa, masihkah Najib ingin 'meminta nyawa' politiknya lagi? untuk ' membetulkan 'kegagalan'nya?

Kegagalan Najib mengheret 'Sarawak Report' dalam 'membersihkan' salahlaku 1MDB yang didakwa berlaku penyelewengan  olih Jho Low dan juga skandal Petro Saudi dan juga membentangkan 'punca kewangan Riza Aziz anak tirinya yang membeli hartanah mewah bernilai ratusan juta ringgit, masih belum terjawap lagi. Dan ini sekali gus 'menanamkan' shak wasangka rakyat bahawa 'Najib' terlibat dalam penyelewengan sehinggakan 1MDB berhutang melebihi RM40 billion.

                                       



Ketidakpercayaan rakyat kepada kerajaan dan Umno ialah satu penyakit yang mesti dicegah segera sebelum ia menjadi barah yang merebak ke seluruh badan, kata Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi. -

Terkini :- Najib dah mula membalun Dr Mahathir di Sabah.

                                             bersambung
                                     Cahaya Al Majid

1 comment:

  1. KHAIRY JAMALUDDIN - KETUA PEMUDA UMNO SILA LETAK JAWATAN.

    Seluruh Gerakan & Ahli Pemuda UMNO telah tertipu dengan usaha Ketuanya si HaramJaddah Khairy dan Timbalannya Azwan Bro memberi tekanan kpd pucuk pimpinan UMNO, Presiden & Perdana Menteri di dalam hal berkaitan 1MDB dan Urusan Tabung Haji.

    Rupa-rupanya Iblis/Syaitan Kecil Khairy tertekan keranan desakan Nori supaya mempertahankan Kontrak MAS selama 25 tahun. Pihak Mas (Kerajaan) telah memendekkan Kontrak Bapak Saudara Nori..Berahim kpd 5 tahun dan MAS boleh mengantikan mana2 Katering jika MAS tak berpuashati pd Berahim.

    Jadi Khairy telah menggunakan kedudukkannya sebagai Ketua Pemuda memberi tekanan pd PM Najib supaya meletak jawatan. Usaha Khairy ini mendapat restu TS Muhyiddin Yassin yang dah kelalut dengan desakan Iblis/Syaitan Besar Mahathir Mamakkutty Haramjaddah MahaZalim, MahaLanun, MahaPerompak, MahaCilako, MahaPukimak...Semoga Dipendekkan Umur dan Mampois cepat2.

    Banyak daah ditulis tentang Kezaliman, Penipuan, Penyelewengan dan KECURIAN yg dilakukan oleh Regim Mahathir Laknatullah. Hanya Blogger SIAL PUKIMAK MAKAN HARTA FITNAH RASUAH.. Outsidethebox, Din Turtle, ApaNama, Zam Maiden Mamak Pukimak, A J Kadir... Semunya terdiri drp Mamak Haramjaddah yg nak melaga-laga, melemahkan kepimpinan Orang Melayu.

    Orang Melayu UMNO, jangan Sokong Mukhriz PONDAN, kaki betina, OPCOM yg dapat kontrak sediakan fibre optik seluruh Malaysia, Mohon Najib CANCELkan Kontrak Opcom. Ini kerana Mamakkutty Dah lama Merompak, Melanun dan Mencuri Wang Rakyat. Inilah sebab apa2 pon bisness yg Anak-Anak Pukimak Mahathir Mohkzani (Penipu), Mirzan (Penyangak) Mukhriz (Pondan) buat, semuanya GAGAL, kerana duit Mamakkuty Mahathir bagi hasil drp usaha Haram Wang Rakyat.

    ReplyDelete