Monday 16 May 2016

THE PROMISED LAND : HOSPITAL BESAR SEREMBAN: KEPAYAHAN DAN KESUSAHAN RAKYAT

Bismillahhirrahmannirrahim.

CUKAI RAKYAT BAYAR, GST WAJIB BAYAR
NAJIB ENJOY BERBILLION BUAT BISNIS 1MDB LAH, BELI POWER STATIONLAH BERNIAGA LUAR NEGARALAH HINGGA KEMONGOLIALAH..DAN MACAM MACAM LAGI..
KESUDAHAN BISNIS HANCOR
NAJIB ENJOY SAKAN DUIT SRC INT.
MODAL BERBILLION ENTAH KEMANA
TAHU TAHU RM2.6 BILLION & RM42 JUTA LANDING KEDALAM AKAUN NAJIB.

Bak kata Rafizi Ramli, kalau duit RM27.8 billion yang tak tahu kemana hilang tu sebenarnya boleh membiayai pembinaan 2 universiti awam dan pembinaan 3 hospital baru setahun.

Banyak tu..tapi Najib and the gang , SPRM, PDRM semua senyap je..apa hal..Apandi lagi la..bisu terus.

Hari ini pergi melawat kawan kat Hospital Tunku Jaafar Seremban. Nampak kat luar memang gah and cantikla tapi..cuba check pintu tandas, lelaki atau perempuan..kebanyakkan dah " tergajai" , takkan selak pintupun tak mampu tukar kot.

Ada 6 lif untuk utama dan 2 darinya dikhaskan untuk pesakit dan kakitangan yang menjadi masaalah 1 lif dah rosak, mengikut kata "jaga" kat situ dah seminggu rosak dan masih belum dibaiki.

Hoi Najib, dahlah duit rakyat kau telan berbillion ringgit, ini untuk kemudahan rakyat, kenapa tak repair..cakap berjuang demi kesejahteraan rakyat, sejahtera menda apa ni?

Hari ini kawan saya yang sakit tu mengadu, ada juga Doktor pakar yang "liat" dan mementingkan diri . Ada yang ikut mood untuk sesuatu tugasan. Semua tahu majoriti Doktor kat sini ramai India. Kita bukan rasis tetapi mereka mereka ini pandang sebelah mata kat Melayu. Jangan ingat kerana Menterinya orang India, dia pun mula besar kepala sudahlah.

SANGGUP KE NAJIB KALAU ISU KEKURANGAN PERALATAN N KEMUDAHAN HOSPITAL  INI DISENSASIKAN...DUIT DAH BERBILLION HABIS..KONTRAKTOR BERTAMBAH GEMUK...APA YANG PASTI..RAKYAT SEMAKIN SUSAH..

Sebenarnya banyak rungutan dari warga marhein terhadap kemudahan Hospital Kerajaan ini. Equipment tak cukuplah dan bermacam macam lagi ..tetapi apa yang pasti..rakyat dah banyak membayar bermacan macam cukai kepada Kerajaan, hai..tak kan tak da duit nak beli peralatan hospital untuk rakyat.

Apa..pemimpin saja ke yang perlu diberi perhatian..dan diutamakan..rakyat macammana pula? Biar mati atau biar merana je??

Apa punya bangang Najib ni, tak ke elok kalau duit RM2.6 billion itu tak ..
dipulangkan...sekurang kurangnya kalau duit itu  diberikan kepada hospital kerajaan..setidak tidaknya..boleh juga memberi menafaat kepada rakyat..apa punya bodoh siperdana menteri ni..

Betullah kata Mahathir..eloklah dikalahkan BN ni di PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar.sekurang kurangnya Ahli UMNO lain juga akan sedar akan kebodohon Presiden mereka dan setidak tidaknya..akan berhentilah pemimpin UMNO dari mengucapkan kata kata yang membodohkan diri mereka sendiri dari membangsatkan Melayu.

Singapura dah mengesahkan salah laku terhadap urusan 1MDB dan yang terlibat sedang didakwa..tetapi..dinegara kelahiran 1MDB..semuanya suci dan halal.
Itulah perbezaan ..antara orang kafir dan orang yang mengaku beriman.

Terbaikla.. kepada mereka mereka yang mengaku Umat Muhammad ni..

              Cahaya Al Majid


1 comment:

  1. Majoriti depa yang kerja gomen memang perangai macam tu..apa nak heran?

    ReplyDelete