Wednesday 28 December 2016

THE PROMISED LAND : 1/4 RAKYAT MALAYSIA MISKIN

Bismillahhirrahmannirrahim.

SEJAHTERAKAH RAKYAT DIBAWAH KERAJAAN BARISAN DAN UMNO?

Kerajaan BN dengan bangganya menyatakan bahawa terdapat lebih dari 7 juta rakyat negara ini bakal menerima BR1M.
Kategori yang layak menerima adalah golongan yang berpendapatan rm 3,000 kebawah dan ketegori ini adalah paras kemiskinan yang diwartakan oleh Kerajaan.

Berbanggakah Kerajaan BN atau Perdana Menterinya apabila terdapat lebih dari 7 juta rakyatnya apabila berpendapatan mereka ini kurang dari RM3000?

Adakah ini kesejahteraan yang diwar warkan oleh mereka?

Adakah dengan pemberian BR1M ini benar benar menolong kesesakkan rakyat apabila golongan ini juga terpaksa berdepan dengan GST?

Kemungkinan dari imbuhan BR1M itu juga digunakan untuk membeli keperluan harian yang diGST kan terhadap mereka.Sifirnya..bagi sikit ambil balik. Itulah kepandaian Pemerintah kerajaan BN.

 Kalau ikut syarak..kategori yang dihafalkan Kerajaan BN ini bertaraf zalim.
Zalim kerana mengambil  cukai dari golongan yang miskin.

Kemiskinan 7 juta rakyat negara ini menandakan bahawa Pemerintah negara atau Kerajaan BN gagal dalam mengurus kemaslahatan rakyatnya.

Kalau setakat 1% saja 30juta rakyat yang terketegori dalam sifir kerajaan ini, boleh gak berbangga tetapi apabila angkanya telah mencecah 7juta..ini sudah terlebih parah..

Perlukan kita.memberi peluang lagi kepada kerajàan sedia untuk memerintah? Dengan berbagai salah laku serta berbagai pembohongan yang telah dilakukan..eloklah rakyat berkira kira dalam PRU 14 ..

Cukup cukuplah ..apa yang telah dipaparkan Kerajaaan BN.

P/s: Nilai matawang semakin kecil masih nak salahkah foktor luaran. Bawa bawalah.bermuhasabah..jangan asik tuding jejari keluar..malapetaka bila tak kenal diri.

               Cahaya Al Majid

1 comment: