Tuesday 3 January 2017

THE PROMISED LAND : KENAPA AZIZ TIDAK MINTA NAJIB BUAT AKUAN BERSUMPAH

Bismillahirrahmanirrahim.

Mantan  Penasihat / Pengerusi  DAP mahu akuan bersumpah dari Mukhriz tentang jawatan Perdana Menteri  tetapi kenapa Tengku Aziz tidak minta perkara yang serupa terhadap Najib tentang wang yang masuk ke akaun Najib yang di kata "derma"?

Mana lebih penting akuan bersumpah Mukriz tentang jawatan Perdana Menteri atau Duit IMDB  USD 681 juta yang didakwa masuk ke akaun Perdana Menteri .
Mana satu yang lebih besar kesannya terhadap rakyat Malaysia.

Semenjak dua menjak ni ataupun selepas bercerai dengan DAP , Tengku Aziz  mula mencari makan dengan Kerajaan Najib, berbagai tuduhan dan serangan di arahkan kepada pihak yang mahukan kebenaran.
Kemungkinan kerana sering menunjal (DAP) parti yang gagal dilembutkan atau gagal mencari makan didalamnya, kini, setelah penat  berhempas pulas membodek Kerajaan Najib, patutlah beliau diangkat untuk duduk dipersada SPRM sebagai penasihat. GAMAKNYA..,

Sebaiknya eloklah Tengku Aziz ni, kalau dia rasa diri dia beretika atau bermaruahlah,  lebih lebih lagi sebagai seorang yang
keturunan berdarah Raja YANG diangkat sebagai mulia oleh rakyat , semestinya atau sebaiknya, suruh Najib aka Perdana Menteri untuk membuat ,"akuan bersumpah" bagi menafikan apa yang didakwa oleh rakyat.

Itu yang terlebih penting berbanding surat akuan Mukhriz untuk menjadi Perdana Menteri.

Kisah atau dakwaan Mukhriz berniat atau mahu jadi Perdana Menteri bukanlah keutamaan rakyat ketika ini tetapi kewibawaan sebagai seorang Perdana Menteri yang amanah dan tidak berbohong dan mengaku kesalahan sendiri adalah keutamaan rakyat negara masa kini.

Oleh itu seharusnya Tengku Aziz bertindak bijak .. tetapi kalau tuduhan ini dia lakukan demi mencari makan dan.untuk mencalar imej PPBM dan Mahathir, saya rasa anak Raja ini telah membuat satu kesilapan besar dalam perjalananya.

Kita tunggulah...Kesan terhadap apa yang diperkatakan ini pasti ada timbal baliknya.
Banyak manusia yang suka mengundang ke murkaan Allah SWT..Dipenghujung nyawa ni...Saksikanlah..
                  Cahaya Al Majid

1 comment:

  1. Tengku Aziz nampak banyak kekosongan kedudukan yang boleh diisinya jika berbakti.

    ReplyDelete