Friday 3 March 2017

THE PROMISED LAND : BAPA ADA KUASA ANAK SAPU KELILING!!!

Bismillahirrahmanirrahim.

ADAKAH INI SALAH AJARAN

PENCURI TETAP PENCURI
               TETAPI
LAYAK KAH PENCURI JADI
            KHALIFAH

Bapa borek anak rintik tak boleh dijadikan alasan untuk membenarkan perlakuan yang kotor ini.

Bapa sebagai ketua keluarga sepatutnya menjadi contoh terbaik untuk anak anak yang sepatutnya dijadikan tauladan.

Tetapi apa yang terjadi kini amatlah menjijikan tetapi yang sedih nya kebanyakkan kes yang di bongkar adalah dari orang Melayu yang beragama Islam.

Mengaut laba dari kedudukan dan jawatan demi kekayaan untuk dijadikan darah daging buat keluarga tidak lagi dianggap haram malahan semakin digalakkan oleh seluruh isi keluarga.

Kesenangan, kekayaan serta hidup dengan bergaya adalah matlamat.
Kereta mahal, rumah bungalow, jam berjenama, beg berjenama , serta pakaian berjenama adalah keutamaan mereka.

Cara mana untuk mendapatkan hasil mudah  begini bukan lagi halangan atau pun kekangan, jawatan yang disandang mahupun yang dipegang dijadikan alat untuk mencuri kekayaan .

Hal ini juga terpapar sr bagaimana seorang anak tiri Perdana Menteri yang hidup dalam segala kemewahan ratusan juta dollar yang kalau diukur amat mustahil untuk dia mempunyai kekayaan sebanyak itu.

Kes ini juga berlarutan kepada kaki tangan kerajaan yang berjawatan besar. Melalui penangkapan beberapa individu yang berjawatan kanan dalam Kerajaan . Yang paling sedih nya anak beranak saling lengkap melengkapi sesama mereka dalam menyonglap duit rakyat.

Begitu juga dengan kes terbaru di Johor, kes yang sama juga berlaku. Ayah berkuasa anak sapu bawah.  Dan terbaru, diMelaka juga didakwa berlaku juga hanya tunggu nak Meletop saja.

Allahhuakbbar.

Nampaknya tiada satu kuasa pun bolih menundukan gila kaya ini. Tiada garis sempadan antara anak dan bapa. Janji bolih kaya , halal atau haram bukan ukuran.

Kalau kepala dah masuk lobang ekor pun pasti ikut sama, itulah ular yang sepatutnya kita kerat kepalanya sewaktu kita masih berkesempatan.

                   Cahaya Al Majid


No comments:

Post a Comment