Sunday 24 September 2017

THE PROMISED LAND: NAJIB! NAJIB! NAJIB!

Bismillahirrahmanirrahim.

KENAPA HAK DALAM PERLEMBAGAAN
PUN MAHU DIPERTIKAI???

Sepatutnya seorang Perdana Menteri sepatutnya menekankan apa yang hendak di perjuangkan atau yang bermenafaat buat golongan India bagi menangi undi kaum ini.

Desperate teramat desperate NAJIB ini.
Semua orang sudah tahu malahan Mahathir sendiri mengaku bahawa datuknya sememang berasal dari India Selatan ataupun Kerala.

Tetapi Najib perlu ingat bahawa perlembagaan tertinggi yang dijunjung Negara ataupun Parlimen Negara ini telah mengiktiraf kedudukan dan hak kaum ini dimana kaum ini di kategori kan sebagai' Melayu' .

ATAU adakah Najib mahu menafikan Perlembagaan Negara atau sengaja " mahu menghina" Perlembagan Negara?

Kalau pun berseteru dalam politik, janganlah mengungkit keturunan orang. Tak pernah pun dilihat dimana mana Mahathir mempertikaikan keturunan Najib.

Apa yang dilakukan Najib macam budak budak tak pas sekolah. Mengajuk keturunan orang lain bagi menghalalkan salah-laku sendiri.
Ini lah contoh kerendahan tata budi dan kesedaran sivik Najib.
Mungkin ibu bapanya tak sempat mengajar dia tentang cara menghormati orang lain.

Benar!  Sememamgnya Mahathir menuduh bahawa Najib seorang pencuri mahupun penyangak ataupun penyamun. Semua ini gara gara ada dana 2.6 billion ringgit dan 40 juta ringgit masuk ke akaun peribadi Najib yang disangsikan punca " dana" itu.

Mula mula.Najib menafikan kemasukkan dana tersebut berulang ulang kali dinafikan tetapi apabila terbukti kebenaran ada masukkan dana sebanyak yang didakwa , tiba tiba Najib mengaku. Tidak kah ini satu pembohongan yang nyata.

Apabila akhbar dunia melaporkan dana itu berpunca dari syarikat bermasalah yang ditubuhkan Najib iaitu 1 MDB, tup tup, DUIT itu didakwa sebagai " derma dari Raja Arab' pula.

Apa.yang dilakukan olih Najib dan kebinetnya hanyalah nafi dan nafi , numun usaha pembuktian terhadap dana derma tersebut langsung tiada surat mahupun dokumen dari Raja Saudi yang ditunjukkan kepada rakyat mahupun Parlimen, bagi,menafikan tuduhan besar ini.

Lihat apa terjadi sekarang , seluruh dunia melabelkan Najib sebagai seorang ' crook' ATAU penjahat yang  digelar KLEPTROKASI menyamun negara untuk kepentingan diri , keluarga dan untuk  ahli kabinet nya.

Yang mana satu lebih memalukan?
Menghina dan mengungkit keturunan Mahathir atau Najib yang dihina dunia kerana KLEPTROKASI nya?

Nampak nya keredaan ini hanya akan berakhir selepas PRU 14 nanti.

Walaupun Najib dan gerombolan nya cuba menyakinkan rakyat bahawa mereka adalah yang terbaik namun hakikatnya ramai rakyat sudah mula muak dan menolak mereka sedikit demi sedikit.

Rakyat sebenarnya sudah muak mendengar Najib mengangkat diri sendiri dan mengaku telah berjaya meningkatkan ekonomi negara.

Namun apa yang dirasai oleh rakyat bukanlah kerancakkan ekonomi negara tetapi sebaliknya kerancakkan ekonomi melalui cukai GST yang mengembung kan kantung Kerajaan Najib melalui poket rakyat untuk perbelanjaan negara.
Itulah hakikat yang sebenar nya.

Sebenar apa yang di usahakan atau kejayaan yang didendang Najib sebenarnya tidak dirasai olih masyarakat umum .

Apa yang dinikmati rakyat hanyalah penghapusan subsidi, peningkatan kos barangan keperluan kehidupan serta keperitan tentang cukai GST yang didakwa olih menteri nya akan menurunkan kos barangan.
Adakah semua itu menyenangkan kehidupan rakyat?

Alhamdullilah lah, nampaknya polar politik telah nampak perubahan dengan kehadiraan Mahathir dengan Pakatan Harapan. Sekurang kurang rakyat dan Melayu.punyai pilihan.lain selain UMNO dan PAS.

Peningkatan sokongan terhadap Parti setahun jagung PPBM seperti yang didakwa Najib dan KLEPTROKASI nya , semakin meningkat dan diterima rakyat.

Dan semalam di Kuching juga, ribuan warga menghadirkan diri untuk mendengar tawaran Pengerusi Harapan.  Nampak nya tawaran yang dibuat amat bersesuaian sekali dengan hak Sarawak. Begitu lah sepatutnya, perlu berlaku adil kepada semua wilayah di Malaysia.

Itulah bezanya pemikiran orang tua yang dituduh nyanyuk atau baling gelas tak pecah, memecah kebuntuan pengertian dan penterjemahan Perjanjian Malaysia.

Mahathir tidak mengkelaskan Sarawak sebagai sebuah negeri tetapi sebaliknya Semenanjung Tanah Melayu Sabah dan Sarawak  adalah  "wilayah' yang membentuk Malaysia. Ini baru jelas dan nyata mengikut Perjanjian dahulu.

Sudah terbukti Mahathir berjaya mengangkat Malaysia di persada antarabangsa dan dunia dengan kemodenan yang dilakarkan.

Tiada jiwa dinegara ini yang bolih menafikan kebenaran ini melainkan Najib dan KLEPTROKASI saja yang merudumkan imej negara dan Perlembagaan Negara yang dijunjung.

            Cahaya Al.Majid











No comments:

Post a Comment