Thursday 27 February 2020

THE PROMISED LAND : SIAPA KEMPUNAN? ATOK ATAU NUAR???

Bismillahhirrahmannirrahim.

Alhamdullilah, alhamdullilah dan alhamdullilah.
Semua terjadi atas kehendak
Allah SWT.
Allah SWT sebaik baik perancang.

Tidak akan bergerak segala sesuatu walau sebesar zarahpun melainkan , semuanya adalah diatas kehendak Allah SWT.
Ă€min.

Kamu merancang tetapi Allah SWT juga merancang tanpa pengetahuan kamu dan akhirnya perancangan Allah SWT jua yang terjadi.

Begitulah yang terjadi apabila hukum Allah SWT dan Firman Allah dalam Al Quran serta sunnah Rasul saw tidak dipraktik dan  diamalkan didalam setiap kehidupan mahupun amalan seharian.

Berulang kali telah saya katakan bahawa bumi bertuah ini iaitu Tanah Melayu ada keromahnya tersendiri yang sukar untuk diterjemahkan dengan kata kata kepada orang umum.
Memadailah dengan ungkapan " terjaga' keromahnya.

Yang merancang dan cubaan untuk meruntuhkan keteguhan pasak  kuasa Islam negara ini  bakal menerima.bala ataupun cercaan mahupun penghinaan.

Kini percubaan kelompok PH yang berimamkan Anwar Ibrahim yang dimakmumkan olih majoriti bukan Islam yang didalamnya yang bermahzabkan Lim Kit Siang, Lim Guan Eng serta beberapa kerat politikus Melayu sedang , berusaha mempengaruhi orang Melayu yang lemah imannya untuk sama sama menyertai perjuangan mereka.demi kelangsungan . Adakah ini akan berhasil???

Inshaallah, semua rancangan mereka akan menemui kegagalan. Tetapi apa yang terserlah kini majoriti kuasa yang dimiliki olih PH dibawah Anwar Ibrahim adalah kaum Cina yang mendemonasi orang Melayu didalam kelompok ini.

Kalau diwaktu PPBM atau Mahathir MASIH bersama PH, kaum ini berani memperlekehkan perjalanan kerajaan Dan perlekehkan orang Melayu, inikan pula ketika dibawah kuasa dimana majoritinya adalah bukan Melayu, maka, bermacam macam 'hal" yang bakal merugikan orang Melayu dan umat Islam pasti diganyang semahunya.

Imbau kembali apa yang telah dilakukan olih pemimpin DAP.mahupun.Melayu.libral dalam PKR mahupun Amanah  mahupun Dong Song yang bertindak diluar batasan ketika Mahathir masih PM, namun,.kelantangan mereka tidak tertepis olih Mahathir pun.

Olih itu bolihkah Islam menyandarkan  harapan kepada Anwar Ibrahim 'Dan blok Pakatan Harapan..  untuk kemaslahatan umat Melayu Islam???

Cahaya Al Majid.


3 comments:

  1. ARTIFICIAL Intelligence have no guts

    ReplyDelete
  2. Israel yg hebat tu Tun berani kecam di persada dunia...inikan pula taik kucing kat negara sendiri?

    ReplyDelete
  3. lambat sikit tapi berstrategi utk kesenangan generasi akan datang..bukan selalu hentam je..setakat kritik tapi tin kosong, lembu pun gelak bro!

    ReplyDelete