Tuesday 18 February 2014

THE PROMISED LAND : BAYANGAN TELAH DISERLAHKAN!!

SAMAADA KHALID IBRAHIM DAH TERKENA ATAU
MENGENA
ANWAR IBRAHIM TETAP SELAMAT
SIAPA JADI MANGSA  MENGSA!!!
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Mulut kata tidak, hati tetap mahu, tindakan dan caturan menjurus kearah itu. Begitulah yang dilakukan olih Anwar Ibrahim.

Tanpa rasa bersalah Anwar dengan ringan mulut mengaku bahawa jawatan Menteri Besar bukanlah tujuannya. Apabila semuanya bertanya atau menyoal maka itulah jawapannya. Tetapi sedarkah kita bahawa petikan dibawah ini mengesahkan bahawa Anwar Ibrahim menginginkan jawatan Menteri BEsar tersebut?? 'tugas resmi Menteri Besar  adalah untuk mengukuhkan kedudukan Islam?"  atau yang disangka atau didakwa olih Anwar Ibrahim bahawa isu ini 'gagal' ditangani olih Khalid Ibrahim? Dan kini Anwar menyatakan bahawa menjadi  keutamaan  beliau (Anwar Ibrahim) untuk menyelesaikan.

Tidakkah 'isu' ini merujuk kepada tanggung jawap seorang Menteri Besar"?

. Tanpa berselindung  Anwar Ibrahim telah 'melebelkan' Menteri Besar sebagai seorang yang 'gagal dalam 'tanggungjawap"??dan untuk itu Khalid Ibrahim wajib ditamatkan khidmatnya?

i; Kedudukan Islam - MB yang bolih bersuara
ii. Masaalah Ekonomi - dibawah jagaan Menteri Besar
iii."ini adalah keutamaan beliau"  kata Anwar.

Masihkah Khalid Ibrahim tidak 'sedar' atau Khalid Ibrahim
 'sengaja 'bermain politik Anwar??

Strengthening Islam in Selangor

Improving the position of Islam in Selangor would be Anwar Ibrahim's(pic) top priority should he win the Kajang by-election and be part of the state government.
Next on his must-attend-to list would be economic matters and how to assist Selangor residents in dealing with daily financial demands.
Anwar gave an indication of his priorities at a tea-party for a couple of hundred supporters in Kampung Sungai Kantan, Kajang at the home of PKR's Penanti assemblyperson Norlela Ariffin.

Untuk itu memang tujuan sebenar  Anwar Ibrahim menyuruh bekas ADUN Kajang meletak jawatan semata-mata ingin 'menidakkan kebolihan Khalid Ibrahim' sebagai Menteri Besar yang dilihat telah 'menonjol' dikalangan 'rakan rapat Anwar' dimana dengan 'terangkatnya  kebolihan' Khalid Ibrahim maka peluang dan ruang untuk Azmin Ali untuk 'memiliki' jawatan ini semakin sukar dan berkemungkinan pada persidangan PKR yang akan datang Khalid Ibrahim 'berpeluang' untuk meningkat kejawatan lebih tinggi berbanding Azmin Ali.

Dengan percaturan Anwar Ibrahim ini, sekali gus akan 'menafikan' Khalid Ibrahim untuk terus 'bertakhta' sebagai MB di Selangor'. Kemelut yang melanda ini sengaja dikucar kacirkan dan digemburkan olih 'tangan-tangan ghaib Anwar Ibrahim" dengan tujuan untuk 'memalukan' Menteri BEsar dan  sekali gus 'akan' dilihat sebagai seorang yang gagal didalam pentadbiran serta gagal didalam mengawal keutuhan kewangan negeri. Dengan alasan itu maka dengan mudah Khalid Ibrahim disuruh untuk berundur tanpa syarat. Itulah percaturannya.

Apa yang terjadi kini, PAS hanya 'mampu melihat' tanpa dibenar 'bersuara' dan strategi Anwar Ibrahim ini akan menguntungkan lagi 'diri Anwar Ibrahim' agar sentiasa dilihat sebagai 'hebat' olih PAS. Itulah yang dimahukan olih Anwar Ibrahim.

lebai-lebai PAS juga yang melopong

                                                    ikhlas dari :- Cahaya Al Majid
                  

No comments:

Post a Comment