Tuesday 18 February 2014

THE PROMISED LAND :-'LAKONAN HINDRAF' NAJIB TERBELIT

INDIA TIDAK MAHU RUMAH PPRT TETAPI
INGINKAN ISTANA TANPA  SYARAT DAN DIBELAI
MACAM "BRAHMIN"

Kalau kaum India dinegara ini menginginkan orang lain menyuap 'makan' ke mulut mereka tanpa berusaha seeloknya..pergilah..bunuh diri beramai-ramai...atau matilah kerana tidak makan sedangkan kaum pendatang haram dari India juga berjaya merubah kehidupan keluarga mereka dinegara asal dengan 'berusaha dinegara ini'. . Masaalahnya..kaum India dinegara ini nak hidup free saja..bolih jalan la....

DAP rep calls on Najib to apologise to Indians for not honouring promise

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim


Dikata bahawa kaum India tertindas dan didakwa ketinggalan didalam arus perdana dan memperjuangkan segelintir kaum India yang tidak sealiran dengan pemimpin politik kaum sendiri maka bermacam-macam alasan diberikan untuk 'meraih simpati'.

Tidakkah mereka melihat sendiri bagaimana warga Bangla, werga India, warga Myanmar, warga Indonesia dan lain-lain bangsa yang rata-rata menyeludup masuk kenegara semata-mata untuk mencari rezeki secara 'haram' ini telah berjaya mengubah penghidupan kaum keluarga mereka dinegara asal. Kenapa kegigihan 'warga haram' ini tidak dijadikan 'contoh' olih  kaum India untuk membaiki kehidupan sendiri dibumi Malaysia?.

Setiap bangsa samaada Melayu, Cina , dan kaum-kaum lain dinegara ini telah diberikan hak pendidikan yang bermula dari sekolah rendah hinggalah kesekolah Menengah? Kenapa peluang yang disediakan ini tidak dijadikan 'tapak' untuk merubah kehidupan sendiri? Kenapa mesti menyalahkan Kerajaan kerana kemiskkinan sendiri atau merubah kehidupan sendiri?

Apa sebenarnya yang kaum India inginkan? Nak hidup free, hendak rumah free, duit free, dan semuanya ditanggung Kerajaan? Sedarlah diri bahawa sekiranya 'anda' masih lagi di India dan menjadi warga negara India ,kemungkinan anda mati tak makan dan hidup dijalanan atau hidup tanpa pendidikan adalah pasti Tidak kah mereka pernah melihat sendiri bertapa 'daif'nya kaum sejenis mereka dinegara India?

Jangan menyalahkan orang lain kerana kemiskinan anda, salahkan diri anda sendiri. Perhatikan stastistik wang yang dihantar keluar dari negara ini olih pendatang. Jumlah setiap tahun bertambah-tambah mencecah berbillion ringgit. Kenapa peluang yang ada dinegara ini tidak dimenafaat olih kaum India warganegara Malaysia 'memiliki'nya?

Kalau setakat duduk rumah tidak berusaha dan setiap hari ;minum todi' dan menyalahkan orang lain nampaknya sampai bila-bilapun nasib kaum India tidak akan berubah. Kerana terlalu percayakan kata-kata manis pemimpin kaum sendiri maka terimalah akibatnya. Kalau kaum India masih lagi menyerahkan diri kepada Hindraff ke, PKR ke, DAP ke, maka, kehidupan bangsa anda pasti tidak berubah.
                       
Cuba tanya pada diri sendiri apa yang disumbangkan olih DAP,PKR dan Hindraff kepada masyarakat India? Adakah PARTI POLITIK ini menyediakan peruntukan yang besar kepada kepada kaum India? Fikirlah? Semuanya datang dari Kerajaan pemerintah? Apa yang disumbangkan olih Parti Pembangkang kepada kaum anda  hanyalah 'hasutan' dan 'kata-kata benci' yang akhirnya 'memakan diri sendiri'?

Kalau kaum India masih lagi menginginkan kehidupan serba serbi percuma..seeloknya...pergilah mati...tutup masaalah diri anda...tiada lagi masaalah diri anda lagi...

                          Jangan dipedulikan kaum India yang tidak mahu berusaha ini...

                                         ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment