Monday 17 February 2014

THE PROMISED LAND :- GEREJA MULA MENYALIB' PENGIKUTNYA

ANWAR BAKAL MENYALIB  UMAT KRISTIAN

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Berulang-ulang saya nyatakan bahawa kaum Cina dan India yang murtad dari agama nenek moyang mereka sememangnya bersikap seperti lalang dan senang dibelai hatinya untuk mendatangkan kemudaratan kepada penganut asal. Sifat taksub dan membabi buta itulah 'pegangan' mereka. Perkara ini dapat dilihat dengan jelas terhadap kaum Cina dan India yang 'berubah' dari agama asal mereka.

Berbanding penganut Kristian kaum Bumiputra  dari  Sabah dan Sarawak, mereka ini nampaknya lebih sensitif berbanding dengan penganut Kristian diSemenanjung yang rata-rata berbangsa Cina dan India.

Kalau dahulu institusi agama hanya menyiramkan perasaan kasih dan sayang sesama manusia tetapi kini hala tuju institusi tersebut telah menyimpang dari asasnya. Kini institusi Mesjid atau Gereja yang kebanyakanya 'dinaungi' olih pemerintah dari Parti Pembangkang, dilihat  'memberi ruang' untuk fahaman politik' bertapak yang dilihat cuba meracuni fikiran 'jemaah'nya. Kalau dahulu di Kelantan dan Kedah serta Selangor membenarkan 'ahli politik' berpolitik didalam 'mesjid namun kini 'pihak Gereja' pula membenarkan 'ahli politik' untuk 'berpolitik' kepada 'jemaah'nya.

Apa yang dilihat 'institusi' Mesjid dan Gereja dijadikan 'sarang' pula untuk 'menabur' fahaman politik acuan puak-puak tertentu.

Apa yang memudaratkan sekali ialah 'perasaan kebencian dan dendam' peribadi mula dihembuskan' ditelinga 'jemaah' nampaknya semakin menjadi-jadi.

Anwar Ibrahim adalah pencetus kepada 'perubahan' ini. Untuk PRK Kajang pada awalnya Anwar Ibrahim mencuba menggunakan Mesjid untuk tujuan 'politik'nya namun dibawah arahan Sultan Selangor sedari dahulu yang tidak membenarkan 'perlakuan ahli politik' untuk berpolitik didalam Mesjid maka 'keinginan' Anwar Ibrahim itu terbantut sama sekali walaupun 'berusaha' kearah itu.

Tetapi kali ini Anwar Ibrahim menggunakan flatform Gereja pula untuk 'mencuci kepala' pemaling agama nenek moyang kaum mereka, iaitu kaum Cina dan India.  Seperti yang saya ulas diatas kaum Cina dan India yang 'mengaku Kristian' atau dikenali sebagai golongan 'pemaling agama keturunan' telah membenarkan Anwar Ibrahim untuk menggunakan pentas 'Gereja' yang didakwa 'menyeru kepada 'persahabatan dan kasih sayang' digunakan untuk 'menanam' bibit-bibit kebencian serta permusuhan' .dengan tujuan 'untuk mencapai tujuan politik'.

Bersandarkan kepada isu 'kalimah Allah' yang di'mahkamah'kan kini, Anwar Ibrahim menggunakan kesempatan ini untuk 'membarakan ' lagi hati-hati umat Kristian. Tanpa sedar 'jarum halus' dicucuk keatas 'penganut' ini. Apa yang dapat diterjemahkan ' Anwar Ibrahim' telah berjaya menembusi 'hati' dan 'perasaan' kaum Kristian untuk terus 'bermusuh' dengan Islam dan sekali gus 'bermusuh' dengan Melayu.yang bersandarkan kepada UMNO. Itulah kejayaan Anwar Ibrahim.

Demi kuasa dan demi nama, Anwar Ibrahim 'dilihat' berjaya 'memecahkan tembok perpaduan dan keharmonian dinegara ini, bukan saja berjaya memecahkan Melayu tetapi juga berjaya 'menyalakan api' kemarahan umat Kristian terhadap Islam. Itulah yang berjaya Anwar Ibrahim lakukan. Percaturan yang disangkakan mendatangkan 'kebaikan' ini sebenarnya' mengundang' seribu permasaalahan antara kaum dinegara ini.

Syabas kepada umat Kristian yang didakwa berjuang untuk keharmonian serta  kasih dan sayang kini telah 'beralih' pegangan dari 'keharmonian beragama kepada permusuhan politik' serta dendam berpanjangan'. Olih itu sahlah bahawa 'pemaling agama' ini amat lemah pegangan agamanya.'Patutlah mereka mempercayai bahawa Tuhan Menyalib Anak Tuhan dan Anak Tuhan Mati di Kayu Salib'.

Syabas Kristian

                                             ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment