Thursday 7 May 2015

THE PROMISED LAND : ANTARA CEO TABUNG HAJI DAN CEO 1MDB- SIAPA LEBIH TELUS

KALAU TABUNG HAJI BOLIH REPORT POLIS T PASAL
DOKUMEN BOCOR
KENAPA 1 MDB TIDAK PULA BERANI MELAKUKAN
YANG SAMA TERHADAP SARAWAK RAPORT
                                               BERANI KERANA KEBENARAN

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Perkara mencari kebenaran atau menegakkan kebenaran  bukanlah suatu perkara yang utama lagi. Membiarkan sesuatu perkara  itu agar 'dipersepsi'kan atau 'dipersangkan' sememangnya dibiarkan. Amat sedih sekali apabila perkara begini tidak diberikan perhatian serius samaada olih individu mahupun organisasi.

Didalam kes model Mongolia yang mati dibunuh olih 'body guard' Najib, "motif atau sebab' mengapa' model itu dibunuh tidak diketahui sehingga kini dan seperti dakwaan Sirul bahawa beliau "menerima arahan' juga tidak disiasat seperti sepatutnya bagi mengetahui kebenaran  'siapa  sebenar yang mendalangi pembunuhan ini' .

Begitu juga dengan kes hutang  "terbesar negara terkini" yang sedang merudumkan kekukuhan serta melemahkan ekonomi negara kita iaitu 1MDB ,kenapa? jumlah hutang yang dijana olih entiti ini sudah menghampir  RM50 billion, namun, sebab mengapa dan bagaimana syarikat milik Kerajaan ini 'berhutang' sehingga mencecah 50 billion ini tidak pula diperincikan.

Banyak dakwaan 'salah laku' dikhuatiri telah berlaku didalam "penjanaan hutang"  1MDB ini seperti yang dilaporkan olih 'Sarawak Report', serta terdapat 'dakwaan telah ' berlaku 'insider arrangement' olih mereka yang berkuasa namun sehingga ini belum ada satupun 'laporan polis' dibuat olih 1MDB dilakukan terhadap 'pencetus laporan' dari 'blog' ini. Kenapa ? Adakah 1MDB ataupun Kementerian Kewangan ataupun Pejabat Perdana Menteri 'takut' untuk 'menggali' apa yang diketahui olih Sarawak Report ataupun sememangnya 'terdapat' 'insider arrangement'?

                          ANTARA  DAKWAAN DAN TULISAN  DARI SARAWAK REPORT

HEIST OF THE CENTURY – How Jho Low Used PetroSaudi As “A Front” To Siphon Billions Out Of 1MDB!


From 1MDB To The UBG Bank Buy Out – How The USD$700 Million Was Managed


Berbeza pula dengan Tabung Haji , kes dimana Tabung Haji dikata telah membeli sebidang tanah dalam kawasan TRX dimana 1MDB adalah tuan tanah kedaungnya.namun, disebabkan 'takut' terkena tempias' dimana TH dikata telah membeli tanah dengan harga yang 'melambung tinggi' dari sepatutnya, kerana menggunakan 'dana penyimpan ' maka, dengan 'sepanntas sekilat' CEO nya membuat laporan polis, bagi meredakan 'hati' pendeposit ' bakal-bakal jemaah Haji', Tahniah diucapkan kepada 'pengurusan' namun 'apa yan ditakuti' olih  penyimpan TH, janganlah 'dana' gtersebut digunakan bagi 'menyelamatkan' entiti yang sedang 'karam' kerana TH sebagai 'pelabur' seharusnya 'pandai ' didalam 'berdepan' dengan syarikat 'bermasaalah', dan sepatutnya 'harga' yang dirunding pembelian' seharusnya 'lebih murah' lagi, itupun kalau benar TH pandai berurus niaga.

Image result for tabung Haji images
PELABURAN BAGI MENYEDIAKAN PERUMAHAN BAGI
PENDEPOSIT TH LEBIH UTAMA DARI
MEMBINA SERVICE APARTMENT .
GUNAKAN WANG PENDEPOSIT DENGAN CARA HALAL.
                                                 

Pihak polis akan mengkaji kandungan laporan yang dibuat Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Lembaga Tabung Haji (LTH) Datuk Johan Abdullah berhubung dokumen sulit cadangan pemilikan tanah 1MDB sebelum mengambil tindakan lanjut. -

Namun apa yang ingin dicari  sehingga satu laporan polis telah dibuat olih CEO TH adalah untuk mencari kebenarnan 'siapa' yang 'membocorkan' rahsia atau 'dokumen' pembelian tersebut. Cara dan bagaiman Zaril ataupun 'blog' Benchmark' mendapat '''sesalinan' dokumen, tersebut, itu yang cuba digali, kebenarannya. Syabas Tabung Haji.

Inilah yang  sepatutnya yang dilakukan olih 1MDB ataupun  Najib. Sepatutnya laporan Polis dibuat terhadap Sarawak Report dan juga Sirul,  Kerana kedua-duanya dituduh  KERANA mendakwa 'terdapat' ' 'tangan ghaib' atau 'suara ghaib' didalam 'dua kes' berprofil tinggi' ini, itupun kalau mereka ingin 'mencari kebenaran'.


                                           ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment